Recensie: Nachten in New York, Sarah Morgan

Op gesprek komen bij je baas met de gedachte dat je een promotie gaat krijgen, maar binnen de eerste minuut al ontslagen worden. Het overkomt hoofdpersoon Paige in het nieuwe boek van Sarah Morgan, ‘Nachten in New York

Nadat ze haar baan is kwijtgeraakt, is Paige haar eigen evenementenbureau begonnen. Helaas gaan de zaken rampzalig, waardoor ze wel hulp móét vragen aan ICT-miljonair Jake Romano, de beste vriend van haar broer. Probleem is alleen dat ze al jaren verliefd op hem is, wat natuurlijk funest is voor een goede samenwerking. Dus doet ze haar uiterste best om dat voor hem te verbergen – met slapeloze nachten als gevolg. Vanwege zijn reputatie van hartenbreker heeft Jake aan Paige’ broer moeten beloven dat hij nooit iets zal beginnen met zijn kleine zusje. Kleine zusje. Klein. Als Jake dat nou maar vaak genoeg herhaalt, gaat hij het misschien wel geloven. Want sinds Paige zijn kantoor is komen binnenvallen, één en al blonde, langbenige verleiding, doet hij geen oog meer dicht!

Dit boek was een feestje om te lezen. ‘Nachten in New York’ bezit de juiste mix tussen serieuze verhaalelementen en humor. Deze mix wordt erg versterkt door de schrijfstijl van Morgan, ze is op de toppen van haar kunnen. Haar schijfstijl is vlot, origineel maar vooral prettig om te lezen. Daarnaast heeft ze met ‘Nachten in New York’ een echte easy-read neergezet die perfect is voor de tijd van het jaar.

Dit boek is een feestje om te lezen

Wat dit boek anders maakt dan de standaard chicklit is het feit dat Morgan geen sugar coated verhaal neer heeft gezet. Ze behandelt onderwerpen als afwijzing, eenzaamheid en chronische ziektes in haar boek. Daarnaast laat ze je als lezer dicht bij de gevoelens van haar hoofdpersonen komen, waardoor je deze al snel in je hart sluit. Ook weet Morgan te inspireren, ze geeft haar lezers mee om altijd je dromen na te jagen.

‘Nachten in New York’ is een easy read die vlot is geschreven, je meerdere keren hard laat lachen en weet te inspireren. Zeker een aanrader! Ik kijk in ieder geval alvast uit naar het tweede deel dat in het voorjaar van 2018 verschijnt!

Heb jij ‘Nachten in New York’ ook gelezen? Laat weten wat jij van dit boek vindt bij de reacties!