Recensie: Vallen, Jackie van Laren

Jackie van Laren debuteerde een jaar geleden met haar immens populaire Q-serie. We zijn pas net uit het verhaal over Nina en DJ Q en maken nu kennis met haar vierde boek, Vallen. Vallen, een boek over hartstochtelijke liefde te midden van het roerige muzikantenleven.

26600_573c4e04eaab9_26600Anne, jong en keurig opgevoed, werkt voor een blad dat op de rand van de schandaaljournalistiek balanceert en is verloofd met de al even keurige, kreukvrije Ian. Ze interviewt Rory Maquary, beruchte Hollywood Bad Boy, leadzanger van een wereldberoemde rockband en gelauwerd acteur, en ze blijkt een onverwachte connectie te hebben met zijn driejarige zoontje Rowland, die het erg moeilijk heeft sinds zijn moeder met de noorderzon vertrok. In een opwelling doet Rory Anne een aanbod dat ze niet kan weigeren: als ze drie weken meegaat met de Amerikaanse tournee van zijn band en op Rowland past, mag ze een exclusief diepteartikel over de band schrijven. Anne pakt zonder aarzelen haar tas en gaat. Ze houdt zichzelf voor dat ze het doet voor haar carrière als journalist en voor het kind, maar bijna tegen wil en dank vallen Anne en Rory voor elkaar…

Ik ben een echte fan van de Q-serie en had dan ook hele hoge verwachtingen voor ‘Vallen’. Laat ik beginnen door te zeggen dat al deze verwachtingen zeker uit zijn gekomen. ‘Vallen’ is als een perfecte soep van ingrediënten dat ervoor zorgt dat je door wilt blijven lezen, ook al is het boek uit! Dit komt mede door het feit dat Van Laren haar lezers precies genoeg informatie geeft om het verhaal spannend te houden en haar personages niet oppervlakkig worden neergezet maar personages zijn met meerdere lagen. Dit maakt het boek ontzettend interessant!

Vallen is als een perfecte soep van ingrediënten dat ervoor zorgt dat je door wilt blijven lezen, ook al is het boek uit!

Van Larens unieke schrijfstijl komt ook in dit boek weer goed naar voren. Wat ik zo leuk vind aan haar schrijfstijl is dat het allemaal niet zo gekunsteld is. Personages praten zoals normale mensen ook praten, iets dat vaak moeilijk op papier over te brengen is.

Ben je opzoek naar een boek met humor, een exclusief kijkje in de muziekwereld en liefde, heel veel liefde dan is ‘Vallen’ zeker een aanrader!

Heb jij ‘Vallen’ ook gelezen of ga je dat nog doen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt! Ben je benieuwd wat ik van de vorige boeken van Jackie van Laren vind? Klik op de namen en kom erachter! Zin, Lief, Ziel.