Recensie: Vlinders in Central Park, Sarah Morgan

Het tweede deel uit de ‘Veel liefs uit Manhattan’ serie van Sarah Morgan! Dit keer staat het verhaal van Frankie centraal. De iets wat stugge bloemist met een hart van goud.

‘Voor bloemstylist Frankie Cole bestaan happy ends alleen in sprookjes; na de desastreuze scheiding van haar ouders is ze haar geloof in de liefde verloren. Mannen houdt ze daarom het liefst veilig op afstand. De enige man bij wie ze zich op haar gemak voelt, is haar vriend Matt – en dat is zuiver platonisch. Maar sinds kort is er iets vreemds aan de hand: waarom slaat haar hart telkens op hol als ze bij hem is?

Matt Walker is al jaren verliefd op Frankie, maar hij laat niets merken. Hij weet immers dat ze allergisch is voor alles wat met liefde te maken heeft. Toch heeft hij de laatste tijd sterk de indruk dat ze hem met andere ogen bekijkt. Als hij niet beter wist, zou hij zelfs zeggen dat ze met hem flirt! Zal hij het erop wagen en haar kussen terwijl de zon ondergaat in Manhattan?’

Na het lezen van ‘Nachten in New York‘, het eerste deel uit de ‘Veel liefs uit Manhattan-serie’, wilde ik het liefst meteen doorlezen in het tweede deel uit de serie. Afgelopen maand kwam ‘Vlinders in Central Park‘ dan eindelijk uit. Was het alles wat ik ervan verwachte? Het antwoord is: Ja! ‘Vlinders in Central Park’ is grappig, emotioneel, liefdevol maar vooral goed geschreven. Morgan liet in het eerste boek al zien dat ze een verhaal op papier kan zetten dat tot in de puntjes klopt. Met ‘Vlinders in Central Park’ heeft ze dat wederom laten zien, het verhaal is rond en haar personages zijn geweldig uitgewerkt.

‘Vlinders in Central Park’ is grappig, emotioneel, liefdevol maar vooral goed geschreven.

Wat de boeken van Morgan zo goed maakt is dat ze complexe personages neerzet in een iets wat chicklit-achtig verhaal. Hoofdpersoon Frankie heeft moeite om mensen te vertrouwen. Morgan laat je haar gedachtes lezen, waardoor je haar al snel in je hart sluit. Frankie wordt een vriendin van de lezer net zoals de andere personages in het boek.

‘Vlinders in Central Park’ is weer een echte aanrader. Het is grappig, het ontroert maar is vooral geweldig geschreven. Als je nog niet verslingerd was aan deze serie dan raak je dat zeker naar het lezen van dit boek!

Heb jij ‘Vlinders in Central Park’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt!