Recensie: De Legenden, Pittacus Lore

Met ‘I am number four’ zette Pittacus Lore zichzelf in een keer op de kaart bij fantasy en thriller liefhebbers. De Legenden (de kleine kronieken van Loriën) geeft een inkijkje in wat er vooraf ging aan de strijd en het leven van een afvallige Mogadoor.

d135efa4ad412c4569729ff39dec1c79_cache_De legenden – De kleine kronieken van Loriën, is een bundeling van drie verhalen bomvol spanning en actie, als extraatje bij de razendpopulaire serie ‘De kronieken van Loriën’.

In ‘Op zoek naar Sam’ volgen we Adam, een afvallige Mogadoor die in zijn zoektocht naar verlossing probeert zowel Sam Goode als diens vader Malcolm te redden. ‘De laatste dagen van Loriën’ verhaalt hoe de strijd tussen de Loriërs en de Mogadoren ooit begon, toen de Mogadoren de ooit zo vredige planeet Loriën totaal onverwacht aanvielen. ‘Zij die vergeten zijn’ is het bloedspannende vervolg op Adams verhaal, waarin hij een geheim onthult dat het tij voor de Garde zal keren…

Lore staat toch wel bekend om zijn ontzettend spannende verhalen. ‘De legenden (de kleine kronieken van Loriën) doen hier zeker niet voor onder. Lore weet je opnieuw aan de pagina’s gekluisterd te houden door spannende situaties die zeer gedetailleerd worden beschreven. Zijn schrijfstijl is vlot, brengt de nodige snelheid in het verhaal en zorgt ervoor dat je dicht bij de personages komt te staan.

Lore weet je opnieuw aan de pagina’s gekluisterd te houden door spannende situaties die zeer gedetailleerd worden beschreven.

‘De legenden (de kleine kronieken van Loriën)’ is opgedeeld in drie verhalen. Vooral het tweede verhaal ‘De laatste dagen van Loriën’ gaf een inkijkje in hoe de hele strijd tussen de Mogadoren en Loriërs. Dit verhaal zorgt ervoor dat je echt een beeld krijgt van de wereld die door Pittacus Lore werd bedacht. De drie verhalen bij elkaar vormen ook een goede combinatie, ze vullen elkaar aan.

Als je de andere boeken uit de serie hebt gelezen dan is dit boek zeker een aanrader. ‘De legenden (de kleine kronieken van Loriën)’ staat garant voor een aantal uren spannend leesplezier.

Heb jij ‘De legenden (de kleine kronieken van Loriën) ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt!