Recensie: Harry Potter and the Cursed Child, J.K. Rowling & John Tiffany & Jack Thorne

*Recensie zonder spoilers*

J.K. Rowling liet ons even wachten maar eindelijk is het dan zover, een nieuw verhaal met Harry Potter er in! Harry Potter and the Cursed Child is een verhaal waar je even aan moet wennen, maar dat je al snel terug brengt naar de magische toverwereld waar we 1998 massaal verliefd op werden.

9200000055818107Het achtste verhaal. Negentien jaar later. Het leven van Harry Potter was al nooit eenvoudig, maar nu hij een overwerkte ambtenaar is op het Ministerie van Toverkunst en vader is van drie schoolgaande kinderen lijkt alles nog moeilijker. Terwijl Harry wordt achtervolgd door zijn verleden dat weigert verleden tijd te blijven, worstelt zijn jongste zoon Albus met een familie-erfenis waar hij nooit om gevraagd heeft. Wanneer het verleden en heden dreigen te versmelten, leren zowel vader als zoon dat duisternis soms uit onverwachte hoek komt.

Het achtste verhaal en dit keer in een script versie weergegeven. Ik moet zeggen dat ik wel enige bedenkingen had toen ik dit boek ging lezen. Zou het mij wel weten te pakken en zou het geen afbreuk doen aan de serie. In het begin was het wel even wennen, een script leest toch heel anders dan een verhaal. Maar zodra je een beetje in die script stijl komt raak je al snel opnieuw verliefd op het verhaal. Het is niet te vergelijken met de andere zeven boeken omdat deze heel erg gedetailleerd zijn en je dat toch verliest in een script. Maar het is zeker een echte trip down memory lane.

Het is een echte trip down memory lane

Dit is tevens ook het eerste verhaal in de serie dat J.K. Rowling niet alleen heeft geschreven maar met twee script-schrijvers, Jack Thorne en John Tiffany. Hoewel je invloeden van de twee schrijvers merkt blijft de schrijfstijl vlot en word je binnen no-time in het verhaal gezogen. J.K. Rowling is haar vlotte en unieke schrijfstijl zeker nog niet verleerd en dit zie je dan ook terug in het script.

Als je een echte Harry Potter fan bent dan is dit zeker een verhaal dat je wil lezen. Hoewel het een script is leest het vlot en zit je zo in de herkenbare wereld van de andere boeken.

Heb jij ‘Harry Potter and the Cursed Child’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van het boek vindt! (In november verschijnt tevens de Nederlandse versie, Harry Potter en het vervloekte kind)