Recensie: Secret Scouts en de vermiste president, Dennis & Wendel Kind

Het eerste deel van de serie was mega spannend en een echte pageturner. Nu brengen Dennis en Wendel Kind ons deel twee, ‘Secret Scouts en de vermiste president‘. Laat de geschiedenisles maar beginnen!

9200000057456687Drie maanden nadat de vrienden Tom, Lisa, Sophie en Jack hun avontuur met Leonardo da Vinci ternauwernood hebben overleefd, staan ze voor een belangrijke keuze; om een geheimzinnige boodschap uit het verleden te ontrafelen moeten ze de wet overtreden of terug naar het verleden. Tom wordt gegrepen door De Gooische Moordenaar en de vrienden belanden in levensbedreigende situaties. Dan blijkt opeens dat de Amerikaanse President wordt vermist. Ze zetten alles op alles om hem te vinden en te voorkomen dat de geschiedenis voor altijd verandert. Achterna gezeten door de politie en zij aan zij met Martin Luther King dringt langzaam tot hen door dat vrijheid niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Lukt het ze om de President ooit nog terug te vinden?

Bij het lezen van de eerste pagina weet je dat je een nieuw avontuur aangaat met de vier vrienden van het eerste boek, waarbij je veel zult leren over de geschiedenis. Gaandeweg dit boek maak je wederom op een unieke manier kennis met de geschiedenis. Het verhaal in ‘Secret Scouts en de vermiste president’ is net zoals het eerste boek spannend, bij vlagen grappig maar vooral erg leerzaam.

Net zoals het eerste boek is ‘Secret Scouts en de vermiste president’ spannend, bij vlagen grappig maar vooral erg leerzaam.

Dennis en Wendel Kind laten een nieuwe generatie kennis maken met historische figuren zoals Martin Luther King en Rosa Parks, iets wat alleen maar aangemoedigd kan worden. Maar deze keer staan ook meer recentere iconen centraal zoals Obama. Dit geeft het boek iets realistisch waardoor je wilt blijven doorlezen. Dat de schrijvers dit dan ook nog eens met een geweldige schrijfstijl doen, waarin de jeugd centraal staat maakt het een boek om niet meer los te laten totdat het uit is.

‘Secret Scouts en de vermiste president’ is wederom spannend en een boek dat je zowel kunt lezen als kind maar ook zeker als volwassene.

Heb jij ‘Secret Scouts en de vermiste president’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt!