Recensie: Midnight Jewel, Richelle Mead

Richelle Mead is terug! Eindelijk weten we hoe het verder gaat met de deelnemers aan The Glittering Court. Dit keer staat het verhaal van Mira centraal.

‘Mira is op de vlucht. Ze heeft geleerd te overleven en niemand te vertrouwen. Ze meldt zich aan voor The Glittering Court, waar meisjes van lage komaf worden opgeleid tot nette jongedames, klaar om te trouwen. Mira heeft andere plannen. Ze wil de oversteek wagen naar Adoria, op zoek naar haar verdwenen broer. Waar begin je met zoeken in een onbekend land vol gevaren en geheimen? En wat doe je als je verliefd wordt, juist wanneer je geen afleiding kunt gebruiken?’

We hebben er een jaar op moeten wachten, maar er is dan eindelijk een vervolg op The Glittering Court van Richelle Mead in de vorm van ‘Midnight Jewel‘. Over het eerste boek was ik erg enthousiast en ik kon dan ook niet wachten om aan dit boek te beginnen. Waar er in het vorige boek soms overmatig veel aandacht werd besteed aan details heeft Mead in dit boek echt haar weg gevonden in de wereld van The Glittering Court. Overbodige details komen niet meer aan bod, daarnaast neemt ze meer risico’s en weet ze zo de spanningsboog strak te houden.

Mead heeft in dit boek haar weg gevonden in de wereld van The Glittering Court.

Het is wel een aanrader om het eerste boek nog een keer te lezen voordat je aan Midnight Jewel begint. Ik moest er echt even inkomen, voordat ik de draad van het verhaal weer te pakken had. Mead beschrijft in dit boek namelijk hetzelfde verhaal, maar dan vanuit een ander perspectief en met andere bijpersonen. Erg interessant om te lezen, maar in het begin ook een beetje verwarrend omdat je het gevoel hebt dat je hetzelfde verhaal aan het lezen bent. Toch weet ze na de eerste paar hoofdstukken je echt in het verhaal van Mira te trekken. Je leert haar goed kennen, doordat Mead haar gedachtes feilloos naar papier weet te vertalen.

‘Midnight Jewel’ is een geweldig vervolg op ‘The Glittering Court’. Spannend, liefdevol maar vooral een echte page-turner die je in één keer uit wilt lezen.

Heb jij ‘Midnight Jewel’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt!

Lees hier mijn recensie over ‘The Glittering Court’.