Recensie: Wat nu? Kristan Higgins

Een vader die handelt met voorkennis, een saldo dat een dieptepunt heeft bereikt en achterblijven met een huis waar de muizen zelfs uit wegrennen. De ingrediënten voor het nieuwe boek van Kristan Higgins, Wat nu?

9200000060212529Handel met voorkennis? Parker heeft er wel eens over gehoord, maar veel weet ze er niet van. Tot blijkt dat haar vader zich er schuldig aan heeft gemaakt en daarbij ook haar erfenis erdoorheen heeft gejaagd. Opeens verandert ze in iemand die álles over voorkennis weet… en die geen rooie cent meer heeft. Wat ze nog wel heeft, is een huisje in Maine dat ze ooit heeft geërfd. Ze besluit het op te knappen en te verkopen – tot ze ontdekt dat het een bouwvallig muizenparadijs is. Goeie raad is meestal duur en ze is nu eenmaal blut. Ze staat dan ook op het punt om het bijltje erbij neer te gooien, als onverwacht James voor haar gammele deur staat. James is de onuitstaanbare advocaat van haar vader, en eigenlijk wil ze niks met hem te maken hebben. Maar hij heeft tijd, is heel handig… en zo’n gereedschapsgordel maakt hem onweerstaanbaar!

Wat een ontzettend leuk boek is dit! Een heerlijke feel-good roman die vlot is geschreven. We maken kennis met Parker, die van het ene op het andere moment veranderd van een rijkelui meisje in een vrouw zonder geld die een huis moet opknappen. Higgins staat bekend om haar humoristische verhalen en ook in Wat nu? weet ze de humor te verwerken. Zo wordt Parker meerdere malen geadviseerd door de karakters uit haar zelfgeschreven kinderboeken. Dit zorgt voor hilarische momenten waarop ze in gesprek is met haar beste vriendin maar tegelijkertijd ook in gesprek is met de karakters.

Wat nu? is een heerlijke feel-good roman

Higgins schrijfstijl is het beste te omschrijven als humoristisch, gedetailleerd en vooral heel vlot. Je vliegt zo door het boek heen en komt door de gedetailleerdheid ook dicht bij de karakters te staan. Ze worden vrienden van de lezer. Doordat Parker soms in situaties verzeilt raakt die zo ‘gewoon’ aan doen word het ook een verhaal dat realistisch en gelaagd is.

Als je opzoek bent naar een boek met liefde, humor en dat vlot is geschreven, dan is Wat nu? zeker een aanrader.

Heb jij Wat nu? ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt!