Recensie: Zie mij, Nicholas Sparks

The Notebook, A walk to remember, The best of me en The Last song. Een kleine greep uit de grote collectie boeken die Nicholas Sparks schreef. Eén voor één allemaal pareltjes! Sparks brengt ons dit jaar een nieuw boek Zie mij, een verhaal vol liefde.

Sparks-Zie mij@4.inddWanneer Colin Hancock een tweede kans krijgt, grijpt hij die met beide handen aan. Zijn turbulente verleden laat hij achter zich. Hij probeert zijn leven op de rails te houden en richt zich op het behalen van zijn lesbevoegdheid. Elke dag houdt hij zichzelf weer voor hoe hard hij voor deze kans heeft moeten knokken. Het laatste waar hij naar op zoek is, is een relatie. Maria Sanchez is ogenschijnlijk het toonbeeld van succes: ze heeft aan een prestigieuze universiteit rechten gestudeerd en werkt bij een gerenommeerd advocatenkantoor. Maar ze heeft een traumatische gebeurtenis meegemaakt, waardoor ze gedwongen was uit haar geboortestad te verhuizen, en diep vanbinnen twijfelt ze over alles waar ze ooit zeker van was. Een plotselinge ontmoeting tussen Colin en Maria zorgt ervoor dat hun levens veranderen. Tegen alle verwachtingen in groeien ze steeds meer naar elkaar toe. Net op dat moment wordt Maria geconfronteerd met haar verleden. Op vreselijke manieren worden Colin en Maria bedreigd. Is hun liefde sterk genoeg?

Sinds het lezen van The last song ben ik groot fan van Nicholas Sparks. Ik kon mij geluk dan ook niet op toen er een nieuw boek van deze geweldige auteur uit zou komen. ‘Zie mij’ weet te ontroeren maar heeft ook iets spannends waardoor je aan de bladzijde gekluisterd blijft. Over Sparks schrijfstijl kan lang geschreven worden, maar ook in ‘Zie mij’ is deze weer op en top! Sparks is gedetailleerd, legt in iedere zin emotie en brengt het verhaal helemaal tot leven.

‘Zie mij’ weet te ontroeren maar heeft ook iets spannends waardoor je aan de bladzijde gekluisterd blijft

Opnieuw schrijft Sparks vanuit meerdere perspectieven. We lezen zowel Maria’s kant van het verhaal als dat van Colin. Dit zorgt ervoor dat het een mooi rond verhaal is geworden waar je niet met teveel vragen achterblijft. Tevens zorgt dit ervoor dat je als lezer de kans krijgt om de twee hoofdpersonages goed te leren kennen. Ze worden vrienden van de lezer. Als lezer word je meegenomen in dit, vijfhonderd pagina’s tellende, boek dat je nog lang zal bijblijven.

‘Zie mij’ is een ontroerend liefdesverhaal waar iedere Sparks fan verliefd op gaat worden. Een aanrader voor iedereen die opzoek is naar een geweldig geschreven liefdesverhaal met de nodige spanning.

Heb jij ‘Zie mij’ ook gelezen? Ik ben benieuwd wat jij van het boek vindt! Laat het weten bij de reacties!