Recensie: Tess staat voor het blok, Lindsey Kelk

Als je ‘Tess valt door de mand‘ hebt gelezen dan zul je vast ook wel bekend zijn met ‘Tess staat voor het blok‘. Lindsey Kelk brengt ons opnieuw een boek vol liefde, knappe mannen en veel lachmomenten!

Nog niet zo lang geleden was Tess Brookes zeer gedreven om carrière te maken. Het liep allemaal een beetje anders en nu staat ze voor misschien wel de grootste keuze van haar leven: blijft ze in Londen om een eigen reclamebureau te starten samen met haar beste vriend en potentiële nieuwe liefde Charlie? Of verhuist ze naar Milaan voor een nieuwe carrière als fotograaf en een toekomst met een nieuwe man: de ongrijpbare en buitengewoon irritante Nick? Tess moet kiezen tussen het vertrouwde leven dat ze altijd voor ogen had of een nieuwe toekomst die ze nooit voor mogelijk heeft gehouden. Maar kiezen tussen twee droomscenario’s is nog niet gemakkelijk als je hart en je hoofd precies het tegenovergestelde willen.

tess staat voor het blok

‘Tess staat voor het blok’ was echt een boek waar ik naar uitkeek toen ik het eerste boek van de serie had gelezen. Kelk weet met haar humoristische manier van schrijver het hart van iedere lezer te veroveren, het boek ‘Tess staat voor het blok’ is daar zeker geen uitzondering op. Het complexe leven van Tess gaat verder waar Kelk je achter heeft gelaten. Ze moet nog steeds kiezen welke man nou het beste bij haar past. 363 bladzijden aan hilarische momenten volgen. Van een arrestatie tot doen alsof je zwanger bent om een gebouw binnen te dringen!

Lindsey Kelk kent haar karakters door en door

Kelk heeft een vlotte manier van schrijven waardoor je als lezer al snel in het verhaal zit. Tess wordt een vriendin van de lezer, net zoals de hoofdpersonen uit de andere boeken van Kelk. Je leeft met haar mee. Dit vooral omdat Kelk feilloos weet neer te zetten hoe Tess denkt. Lindsey Kelk kent haar karakters door en door. Wel lijkt de overeenkomst in ‘Tess staat voor het blok’ tussen Tess en Angela (hoofdpersoon uit de Ik hou van serie) nogal groot. Beide hebben dezelfde manier van praten, denken vaak op dezelfde manier en hebben dezelfde problemen. Als je fan bent van de ‘Ik hou van’ serie is dit boek ook zeker een aanrader.

‘Tess staat voor het blok’ is voor iedereen die van de ‘Ik hou van‘ serie houdt. De hilarische momenten en de liefde tussen Tess en Nick zal zeker niet teleurstellen. Als je helemaal verslaafd bent geraakt aan deze serie dan is het in november uitgekomen derde boek ‘A Girl’s Best Friend ‘ zeker een leuk vervolg!

Heb jij ‘Tess staat voor het blok’, of een van de andere boeken van Lindsey Kelk ook gelezen? Laat weten bij het commentaar wat jij ervan vindt!