Recensie: Tess valt door de mand, Lindsey Kelk

Je hebt van die schrijvers die je weten te pakken bij de eerste bladzijde en je niet meer loslaten tot je het boek uit hebt. Lindsey Kelk van de populaire ‘ik hou van‘ – serie blijkt een van deze schrijfsters. Met haar Tess valt door de mand  serie slaat ze een nieuwe weg in. Een boek vol hilarische momenten, typische Kelk schrijfstijl en ook een serieuze ondertoon.

Tess Brookes werkt bij een reclamebureau en zet haar hele leven in teken van haar carrière. Tot ze van de een op de andere dag ontslagen wordt. Tess beseft dat er ergens iets heel erg is misgegaan in haar leven. Gelukkig krijgt ze een fantastisch aanbod. Ze mag voor een fotoshoot naar Hawaii om daar foto’s te maken van een bekende kledingmagnaat. Er is maar één piepklein probleempje. De fotoshoot was niet voor Tess bedoelt maar voor haar huisgenoot, fotografe Veronica. Tess besluit zichzelf een week lang voor te doen als haar huisgenoot met alle gevolgen van dien.

Kelk zet met Tess een vrouw neer waar veel vrouwen zich mee kunnen identificeren

Als je de boeken uit de ‘ik hou van’ serie van Lindsey Kelk hebt gelezen dan ben je bekend met de catchy schrijfstijl van Kelk. Ook in dit boek blijven de oneliners niet uit. Met ‘Tess valt door de mand’ slaat Kelk een hele nieuwe serie in. Toch zitten er veel overeenkomsten tussen de twee series. Zowel de hoofdpersoon in dit boek als in de andere serie zijn grappig, een tikkeltje impulsief en continu bezig met mannen. Ook de alcohol vloeit weer rijkelijk in dit boek.

Door het verhaal heen leer je Tess kennen. Een vrouw die gericht is op haar carrière en van de een op de andere dag ontslagen wordt. Kelk zet met Tess een vrouw neer waar veel vrouwen zich mee kunnen identificeren. Je wordt gelijk in verhaal gezogen met grappige gebeurtenissen, knotsgekke vrienden en een hoop hilariteit. Maar niet alleen de grappige momenten zorgen voor een goed verhaal. Vooral de gesprekken die Tess voert met de oude man op het strand geven meer inzicht in haar situatie. Kelk laat hiermee ook haar serieuze kant zien.

Vanaf de eerste bladzijde is dit boek echt een page-turner. Kelk laat zien dat ze naast haar succesvolle ‘Ik hou van’ serie ook een nieuwe serie op kan zetten die geheel op zichzelf staat. Als je houdt van een verhaal met een lach en een traan dan is Tess valt door de mand echt iets voor jou.

Heb jij Tess valt door de mand ook gelezen? Laat weten bij het commentaar wat je ervan vond!