Recensie: ‘Storm and Fury’, Jennifer L. Armentrout

Fan van de ‘Dark Elements’ van Jennifer L. Armentrout, laat alles vallen want boy oh boy de schrijfster brengt ons een spin off die je aan de pagina’s gekluisterd houdt! Maak kennis met ‘Storm and Fury’, een spannend fantasyboek waar je bij het omslaan van iedere pagina wordt verrast!

Trinity is de laatste van haar soort. Ze heeft een bijzondere gave en leeft al jaren op een geheime locatie, bewaakt door de Wachters. Als de demonen ontdekken wat haar kracht is, zullen ze haar vermoorden. Als Trinity hoort dat er buiten iets leeft dat zowel demonen als Wachters vermoordt, stort haar wereld in. Ze kan niet anders dan uit haar veilige omgeving vertrekken om zichzelf en haar familie te beschermen.’ (Uitgegeven door uitgeverij Zomer & Keuning)

Nadat ik vorige maand van het eerst kennismaakte met fantasy schrijftalent Jennifer L. Armentrout was ik meteen verkocht door haar geweldige manier van worldbuilding en het unieke verhaal wat ze heeft gecreëerd. Fans van de serie (bestaande uit drie boeken en een kort verhaal) kunnen hun hart inmiddels ophalen met een spinoff van ‘The Dark Elements’, het razend spannende ‘Storm and Fury’! We nemen wederom een duik in de wereld van de wachters en bijzondere personages, maak je maar op voor een fantasyboek om uren van te genieten!

Armentrout neemt ons in ‘Storm and Fury’ weer mee in haar geliefde wereld over de wachters die strijden tegen gevaarlijke demonen die de wereld willen overnemen. Tijd voor een nieuwe heldin om hen een handje te helpen, maak kennis met: Trinity! Een krachtig meisje met het hart op de tong, die een wel heel belangrijke rol blijkt te spelen in het redden van wat iedereen zo lief is. Samen met, voor fans van de serie een bekende, Zayne bundelt ze haar krachten. Armentrout zet met Trinity een geweldig personage neer om je wederom mee te nemen in de wereld van de wachters. Een moderne heldin die haar eigen boontjes dopt en niet terugdeinst om haar doelen na te jagen. De schrijfster beschrijft het verhaal vanuit de ik-vorm en besteedt daarbij veel aandacht aan de gedachtes van Trinity. Dit zorgt ervoor dat je haar gaandeweg het verhaal steeds beter leert kennen en haar in je hart sluit als een goede vriendin. Leuk detail daarnaast dat personages uit de vorige serie ook in ‘Storm and Fury’ een grote rol spelen. Zo zien we onder andere Layla terugkomen in het verhaal.

‘Spannend, geweldig geschreven en wederom zeer verslavend!’

Armentrout brengt met ‘Storm and Fury’ niet een geheel nieuw verhaal, maar borduurt voort op haar eerdere serie. Een fijne keuze die ervoor zorgt dat je meteen in het verhaal zit. Je weet hoe de wereld van de wachters eruit ziet, wat hun werk is en hoe personages in verhouding tot elkaar staan. Toch betekent dit niet dat het verhaal voorspelbaar is geworden, want jeetje wat weet deze schrijfster goed hoe ze haar lezers op het verkeerde been moet zetten. Het einde zal je vol verbazing achterlaten! Wat ook weer laat zien wat voor een geweldige schrijfster Armentrout is. Haar schrijfstijl in ‘Storm and Fury’ is zoals verwacht weer om door een ringetje te halen zo goed. Vanaf de eerste pagina: pakkend, overtuigend en zeer verslavend!

Ik had me geen betere spinoff kunnen wensen. ‘Storm and Fury’ is ontzettend spannend, geweldig geschreven en fantasy op en top! Een boek om in één zit uit te lezen.