Recensie: ‘Uit bloed en as’, Jennifer L. Armentrout

Whoop whoop, het is weer tijd voor een boek van Jennifer L. Armentrout. Als er een boek van deze schrijfster uitkomt dan maakt mijn hart toch altijd wel een sprongetje van blijdschap. Dit keer brengt Armentrout ons een nieuwe serie ‘Uit bloed en as‘ over de krachtige Poppy, waarvan de toekomst van het rijk op haar schouders heeft rusten.

‘Uit bloed en as’ van Jennifer L. Armentrout gaat over Poppy, die nooit zeggenschap heeft gehad over haar eigen leven. Als Maiden leeft ze alleen: ze wordt nooit aangeraakt, nooit naar haar omgekeken en nooit met haar gesproken. De hele toekomst van het rijk rust op haar schouders, want ze moet tijdens haar Ascension waardig worden bevonden door de goden. Hoe kan ze ooit aan die verwachtingen voldoen? Dan ontmoet ze Hawke, een bewaker die ervoor moet zorgen dat Poppy haar Ascenion zal volbrengen, én iemand die haar hoofd en hart totaal op hol brengt. (Uitgegeven door Zomer & Keuning).

Als er een nieuw boek van Jennifer L. Armentrout uitkomt dan weet iedere fan wel wat dat betekent: een dag vrijplannen om het boek in een zit uit te lezen! Armentrout weet ons altijd spannende verhalen te brengen, vol romantiek, krachtige personages en prachtig schrijfwerk. Iets dat ze zeker ook weet te brengen in haar nieuwe verhalenreeks ‘Uit bloed en as’. Tijd voor een lovende recensie van heb ik jou daar want dit boek, boy oh boy het is er eentje uit duizenden!

In ‘Uit bloed en as’ maken we kennis met Poppy, de uitverkoren waarbij de toekomst van het rijk op haar schouders rust. Als ‘Maiden’ (maagd) is ze door de goden verkozen om invloed op haar rijk te hebben, door haar speciale gave waarmee ze de pijn van andere mensen kan voelen. Armentrout zet met Poppy wederom een krachtig personage neer, zoals we in haar vorige boeken ook hebben gezien. Een krachtige dame die weet wat ze wil en niet aan de zijkant blijft staan toekijken als er wordt gestreden. Een interessant personage waar je meer over wilt weten. Want waar de schrijfster in de vorige boeken al redelijk snel weggeeft wat het verhaal achter haar personages is, zo blijft Poppy nog enigszins een mysterie tot halverwege het verhaal. Beetje bij beetje krijg je meer over haar te weten, want ervoor zorgt dat je als lezer op het puntje van je stoel zit. En als je haar dan eenmaal beter leert kennen, dan vormt zich al snel een mooie vriendschap tussen personage en lezer. Je wilt voor haar juichen bij haar triomfen, een arm om haar schouder slaan als het minder gaat en samen strijden voor een betere toekomst. Een band die alleen een schrijfster die haar personage door en door kent, kan laten ontstaan bij haar lezers.

‘Spannend, romantisch en vol pakkende personages. Een nieuwe parel van Armentrout!’

De schrijfstijl van Armentrout is zoals we van haar gewend zijn: pakkend vanaf de eerste minuut, heerlijk vlot maar gedetailleerd waar nodig en doorspekt met humor. Want als er een ding is dat de schrijfster naar perfectie naar papier weet te brengen is het humor op de juiste moment. In dit spannende verhaal, waarbij ook veel ruimte is voor romantiek, weet Armentrout een fijne balans te creëren met humor wat een meer luchtige noot in het verhaal brengt. De schrijfster heeft het weer voor elkaar gekregen om een mooi gebalanceerd verhaal te brengen, dat je op het puntje van je stoel houdt door de spanning, een lach op je gezicht brengt door de humor en laat meezwijmelen door de mooie liefdesverhaallijn.

‘Uit bloed en as’ is een geweldig eerste deel van de nieuwe serie van Armentrout. Het is spannend, vol pakkende personages en mooi schrijfwerk. Ik kan niet wachten om te zien hoe de serie verder gaat!