Recensie: ‘Elvy’s eigen wereld – So Bella’, Jill Schirnhofer

De favoriete knutselkoningin en schrijfster van veel kinderen is terug met een nieuwe verhaal in de ‘Elvy’s eigen wereld reeks’! Dit keer neemt Elvy ons mee naar het mooie Italië, waar ze op een filmset werkt als kostuumontwerpster, terwijl beste vriendin Kate de hoofdrol in de film vertolkt.

‘Licht, camera, actie! Als Elvy’s beste vriendin Kate gecast wordt voor de hoofdrol in een film, kan ze haar geluk niet op. En dat is nog niet alles, want de opnames zijn in Italië. Ciao Bella!
Elvy krijgt ook een rol, maar dan achter de schermen: als kostuumontwerper is zij verantwoordelijk voor de outfits van alle acteurs. Maar de stylisten trekken zich weinig aan van haar ontwerpen en het draaischema lijkt wel een race tegen de klok. En dan moet Elvy ook nog de bruidsjurk van haar zus Joy pimpen! De Moongirls laten zich niet uit veld slaan – samen kunnen ze elke uitdaging aan. Toch?’

Het derde deel alweer in de ‘Elvy’s eigen wereld’ serie! Na mee op avontuur te zijn gegaan met Elvy en haar beste vriendin Kate naar Ibiza en Londen, is het nu tijd voor Italië. En wel te verstaan het prachtige Rome. Maak je maar op voor gelato, leuke boys en veel meidenpraat in ‘Elvy’s eigen wereld, So Bella’!

Schirnhofer steekt het verhaal op haar bekende vlotte manier in, waarmee ze met woorden als ‘omg’ en ‘be a doll darling’ precies haar doelgroep weet te vinden. Vanaf de eerste pagina vallen fans dan ook meteen in het verhaal. Maar het is ook deze aanpak die het enigszins lastig maakt voor ‘nieuwe lezers’ om meteen in het verhaal te komen. Duiding over de vorige verhalen en personages komt later in het verhaal. Was dit naar voren getrokken dan had het zeker een fijne kick-start kunnen geven waarbij het verhaal vanaf de eerste pagina meteen te volgen is.

‘Elvy’s eigen wereld – So Bella’ is grappig, op en top girly en inspirerend

Desalniettemin doet dit voor mij niet heel veel afbreuk aan ‘Elvy’s eigen wereld – So Bella’, dat staat net zoals de vorige boeken als een huis. Het is catchy, op en top girly en moeilijk om weg te leggen! Vooral ook door de vriendschap tussen Elvy en Kate die de schrijfster mooi naar voren heeft gebracht en daardoor echt van de pagina’s afspat. Daarnaast maak ik graag het compliment aan Schirnhofer dat haar boek wederom kinderen aanspoort om vooral groot te dromen. Elvy werkt als kostuumontwerpster op een set in Rome in dit boek. Niet iets wat je een schoolgaand kind normaalgesproken ziet doen. Maar juist daardoor wordt de kracht van verbeelding aangeboord en zullen de jonge lezers zeker worden geïnspireerd om zelf ook groot te dromen.

‘Elvy’s eigen wereld – So Bella’, mag dan misschien niet het niveau halen van de andere boeken door het te snel in het verhaal duiken, het is zeker een fijne read voor meiden. Grappig, op en top girly en inspirerend.

Heb jij ‘Elvy’s eigen wereld – So Bella’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt!