Recensie: Elvy’s eigen wereld – So Fancy van Jill Schirnhofer

Multitalent Jill Schirnhofer is terug met een nieuw boek! Dit keer gaat haar geesteskind Elvy naar Londen! Is het weer zo’n leuk verhaal geworden als het eerste boek?

‘In de herfstvakantie gaan Elvy en haar beste vriendin én Moongirls-partner Kate naar Londen! Ze zijn uitgenodigd om langs te komen bij Ce de la C, het hipste modemagazine van het moment. Dat bezoek verloopt niet zonder problemen, maar leidt wél tot een fantastische snuffelstage. Een unieke kans, maar er blijft weinig tijd over voor tekenen, Moongirls of elkaar. En dan is er ook nog een spannende jongen in het spel…’

‘Elvy’s eigen wereld – So Boho’ (het eerste boek) was een groot succes. Toen ik hoorde dat ‘Elvy’s eigen wereld – So Fancy‘ eraan zat te komen was ik meteen benieuwd of het weer zo’n knaller zou worden. Daar is maar één antwoord op: ja! Jill heeft met ‘Elvy’s eigen wereld – So Fancy’ weer een leuk meidenboek neergezet. Het is vlot geschreven, bevat de nodige humor maar is vooral de perfecte easy read voor dit zonnige weer. Daarnaast bruist het boek weer door de creativiteit!

‘Elvy’s eigen wereld – So Fancy’ is een vlot geschreven verhaal, bevat de nodige humor maar is vooral de perfecte easy read voor dit zonnige weer

Jill laat in dit boek ook zien dat ze haarzelf heeft ontwikkeld als schrijfster. De personages zijn tot in de puntjes uitgewerkt. Ook wordt het belang van goede bijpersonen gezien. Niet snel lees je een boek waarin je alle personages echt leert kennen. Daarnaast weet Jill ook weer een aantal boodschappen in het boek te verwerken. Onder andere ‘blijf vooral dromen’ en ‘geloof in jezelf’, zijn twee boodschappen die tussen de regels door aan de lezer worden gegeven.

‘Elvy’s eigen wereld – So Fancy’ is een vlot geschreven verhaal met hier en daar een hilarisch moment. Als je deel 1 hebt gelezen, dan mag je dit boek zeker niet missen.

Heb jij ‘Elvy’s eigen wereld – So Fancy’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt! Benieuwd wat ik van ‘Elvy’s eigen wereld – So Boho’ vond? Lees de recensie hier.