Recensie: Geek Girl #4 Gouden Bergen, Holly Smale

Wist je dat je binnen 66 dagen een nieuwe gewoonte aanleert? Of dat je 10.000 repen chocolade eet in je leven? Harriet Manners (hoofdpersonage) weet dat wel en nog veel meer! Met Geek Girl #4 Gouden Bergen brengt Holly Smale haar geesteskind Harriet terug voor nog een boek vol hilarische momenten.

Harriet is wat je noemt een echte Geek, maar probeert in dit boek van haar Geeky manieren af te komen om meer vrienden te maken. Dit lijkt allemaal moeilijker dan gedacht, op de eerste dag maakt haar aartsvijand Alexa haar leven tot een hel. Maar wanneer de klas erachter komt dat Harriet een succesvol model met dito vriendje is (nou ja ex vriendje) is haar ster rijzende. Een verhaal met humor, verdriet en ontzettend veel weetjes volgen. Dit is echt een boek waarvan je oprecht kunt zeggen dat je er slimmer van wordt!

Na de eerste bladzijde zit je meteen in het verhaal. Smale zet een catchy sfeer neer waarin je Harriet meteen weer herkent. Afwisselend met fragmenten uit het verleden word je door deze page-turner geleidt. De combinatie mode en interessante weetjes (waarvan je je de helft waarschijnlijk niet eens meer herinnerd na het lezen van de laatste bladzijde) zorgt voor een goede balans in het verhaal. Geek Girl #4 Gouden Bergen brengt je terug naar je middelbareschooltijd met gemene meiden, gekke leraren en de wens om erbij te horen.

Dit is echt een boek waarvan je oprecht kunt zeggen dat je er slimmer van wordt!

Harriet’s vader zorgt ook in dit boek weer voor hilarische momenten, tot verveling van Harriet. Zo knoopt hij theedoeken om zijn hoofd, haalt hij het hele huis overhoop en is hij dagen teleurgesteld (wat hij ook laat merken) omdat hij niet mee op reis mag. Hoewel de hilarische momenten van zowel haar vader als Harriet, maak je in dit boek ook kennis met de onzekere Harriet. Smale vangt in deze 372 bladzijden het verhaal van een onzeker meisje die net zoals ieder ander er probeert bij te horen. Voornamelijk tegen het einde van het boek komt dit goed naar voren.

Smale zet met dit boek een herkenbaar verhaal neer voor vele scholieren. Het verhaal staat als een huis en kan ook zonder de andere boeken worden gelezen. (al wil je na het lezen van dit boek waarschijnlijk ook de andere boeken ook lezen, het is zeer verslavend!) Harriet neemt je als haar beste vriendin mee door het verhaal waardoor je na het lezen het idee hebt dat je er een goede vriendin bij hebt. Gelukkig is Smale alweer bezig met het schrijven van het vijfde boek in de serie!

Heb jij boeken uit de Geek Girl serie gelezen? Laat weten bij het commentaar wat je ervan vindt!