Recensie: ‘Where Snow Angels Go’, Maggie O’Farrell

De wintermaanden zijn de perfecte tijd om de magische wereld van prentenboeken in te duiken! Dit najaar neemt schrijfster Maggie O’Farrell ons mee in de wereld van de sneeuwengelen in het liefdevolle Engelstalige verhaal ‘Where Snow Angels Go‘, uitgegeven door Walker Books.

‘Sylvie wakes one night, suddenly, without knowing why. Then she sees the most spectacular sight – a pair of wings, enormous in size, made of the softest snow-white feathers imaginable. An angel in her bedroom … a snow angel. He tells her that he is here to look after her, for Sylvie is not as well as she seems… Many months later, as Sylvie recovers from her illness, she longs to see her snow angel again. He saved her life, after all. There is so much she wants to tell him, so much she wants to know. Will he ever come back to her? And how can Sylvie make sure that everyone she loves has their own snow angel, to keep them safe, too?

Kerst, het kan voor mij niet vroeg genoeg beginnen. Chocolademelk, feelgoodverhalen en natuurlijk sneeuw. Als het vroeger sneeuwde was ik niet weg te slaan uit het park waar we sneeuwengelen maakten. Maggie O’Farrell brengt de sneeuwengelen tot leven in ‘Where Snow Angels Go’. Een zoet verhaal over een meisje en haar sneeuwengel, dat straalt door de prachtige illustraties van Daniela Jaglenka Terrazzini en de eveneens geweldige schrijfstijl van O’Farrell.

In ‘Where Snow Angels Go’ maken we kennis met Sylvie, een aardige maar ook pittige dame die na het zien van haar sneeuwengel dagenlang halsbrekende capriolen uithaalt om hem weer te zien. Sneeuwengelen verschijnen namelijk alleen als de maker (sneeuwengelen komen tot leven doordat mensen ze in de sneeuw maken) in gevaar is. Sylvie doet er alles aan om haar sneeuwengel weer te zien, zodat ze ervoor kan zorgen dat iedereen sneeuwengelen gaat maken en veilig is. O’Farrell zet met Sylvie een mooi personage neer waar je meteen een band mee voelt. Samen ga je met haar op zoektocht naar de sneeuwengelen, waardoor je niet alleen Sylvie leert kennen maar ook de wereld van de sneeuwengelen die O’Farrell met veel precisie heeft gecreëerd.

‘Een magisch verhaal dat tot leven komt door de geweldige schrijfstijl van O’Farrell en de prachtige illustraties van Jaglenka Terrazzini’

De schrijfster steekt het verhaal op een vlotte toon in die wordt gecomplimenteerd door haar beeldende, verhalende vorm van vertellen. (Wat dit boek ook een perfect voorleesboek maakt). O’Farrell weet als geen ander hoe ze de gevoelens van haar personage naar papier moet vertalen en ook moet laten aansluiten bij de leefwereld van kinderen. Waardoor ze een verhaal heeft gecreëerd waar je vanaf het eerste moment helemaal inzit. Een verhaal dat tevens tot leven komt door de schilderachtige illustraties van Daniela Jaglenka Terrazzini, die een gezicht geeft aan de magische wereld van de sneeuwengelen. Ze heeft gekozen voor een realistische insteek qua illustreren, die haaks staat op de magische wereld van de sneeuwengelen, maar juist een leuk contrast geeft. Waardoor je al snel wilt weten wat er op de volgende pagina staat als illustratie. Daarnaast is er in dit boek een speciale soort druktechniek gebruikt waardoor de sneeuwengelen ook echt sprankelen!

‘Where Snow Angels Go’ is een prachtig prentenboek met een heerlijk feelgoodverhaal dat perfect aansluit bij de leefwereld van kinderen. Een verhaal dat sprankelt door de fijne personages, de mooie schrijfstijl en de geweldige illustraties!