Filmrecensie: ‘Falling Inn Love’

Whoop whoop er is weer een nieuwe feelgood Netflixfilm uit! Na de geweldige kerstfilms neemt de streamingsdienst ons nu mee in het verhaal van Amerikaanse zakenvrouw Gabriela die een herberg wint in Nieuw Zeeland in ‘Falling Inn Love‘.

Gabriela’s leven staat op zijn kop als ze zowel haar baan als haar vriend verliest in een week tijd. De altijd gedreven carrièrevrouw uit San Francisco besluit om mee te doen aan een wedstrijd om een herberg te winnen. Als ze wordt uitgekozen als de gelukkig winnaar, laat ze haar stadse leven achter zich en vertrekt ze naar Nieuw-Zeeland om de oude herberg met een knappe aannemer te renoveren. Met in de hoofdrol Christina Milian, Adam Demos, Jeffrey Bowyer-Chapman’

Zodra Netflix bekendmaakt dat ze een nieuwe film uitbrengen zorg ik altijd dat ik een avond vrijplan om te genieten van de ultieme feelgood die ze altijd weten te brengen. Ik had dan ook hoge verwachten van ‘Falling Inn Love’ en ik kan je zeggen deze verwachten zijn zeker uitgekomen. Hoewel de film ietwat stroef op gang komt, is het meer dan anderhalf uur genieten geblazen met deze zoete film.

Christina Milian, onder andere bekend van de cheerleaderfilm ‘Bring it on’ kruipt voor deze Netflix original in de huid van zakenvrouw Gabriela. De zakenvrouw uit San Francisco die, als ze haar baan en vriend verliest, op een dronken avond besluit om mee te doen aan een wedstrijd om een herberg te winnen in Nieuw-Zeeland. Milian is als een vis in het water in het feelgood genre en weet ook de rol van Gabriela overtuigend te brengen. Hoewel ik haar in het begin van de film ietwat te sterk over vond komen voor haar personage, zit ze halverwege de film goed in haar rol. Ze neemt je als kijker mee in het verhaal van een vrouw die worstelt met het vinden van haar eigen ‘ik’. Die in tweestrijd zitten tussen het leven dat ze altijd voor haarzelf had gezien en het leven waar ze haarzelf fijn bij voelt. Het acteerwerk van Milian is het beste te omschrijven als vlot, met goede timing waardoor de grappige momenten zeker goed naar voren komen. Toch weet de actrice vooral te overtuigen in de emotionelere scènes en daar echt een staaltje vakwerk ten toneel te brengen.

‘Falling Inn Love is de ultieme feelgood film van deze nazomer!’

De Australische acteur Adam Demos vormt haar knappe tegenspeler in deze film. Ik was zelf nog niet bekend met het werk van de acteur, maar wat weet hij zijn rol overtuigend neer te zetten. Hij heeft een laid back manier van acteren die perfect past bij zijn rol als Nieuw-Zeelander. Daarnaast beschikt hij net als Milian over een fijn gevoel voor timing waardoor hij voor de nodige grappige momenten zorgt. Daarnaast weet Demos vooral de kwetsbaarheid van zijn personage op een prachtige manier naar voren te brengen. Gedoseerd, net voldoende om zijn verhaal kracht bij te zetten.

Het verhaal is zoals we van Netflix gewend zijn mierzoet, maar in deze film laat de streamingsdienst een ander kant van zichzelf zien. Het zoete feelgood element vormt de boventoon, maar in ‘Falling Inn Love’ is grote aandacht voor de achtergrond van de personages. Door deze insteek leer je ze echt kennen en bouw je een band met ze op. Een mooie kanteling in verhaalvertelling, waarin onderwerpen die normaal naar de achtergrond verdwijnen zoals ‘rouwen’, voldoende aandacht krijgen en het verhaal meer compleet maken.

Oh en als je nog geen vakantiebestemming hebt gevonden. Deze film is opgenomen in het meest prachtige en adembenemende natuur die je maar kunt bedenken. Denk aan eindeloze Nieuw-Zeelandse kustlijnen, prachtige uitgestrekte bloemenvelden, bergen en heides waar je de hele dag wilt doorbrengen. Na het zien van deze film wil je dan ook zeker naar Nieuw-Zeeland!

‘Falling Inn Love’ is een fijne feelgood film die zeker niet teleurstelt. Wat mij betreft een van de betere films van Netflix. Vlot, romantisch, grappig maar ook zeker ontroerend. Een film die je gemakkelijk op repeat zet!

Heb jij ‘Falling Inn Love’ ook gezien? Laat weten bij de reacties wat jij van deze film vindt!