Filmrecensie: ‘Like a Boss’

Zet Tiffany Haddish, Rose Byrne en Salma Hayek samen in een film en je weet dat daar de nodige humor bij komt kijken. De drie bekende actrice bundelen hun krachten in de nieuwe girlpower film ‘Like a Boss‘.

In de nieuwe komedie Like a Boss lijkt het de beste vriendinnen Mia en Mel (Tiffany Haddish en Rose Byrne) voor de wind te gaan met hun eigen cosmeticabedrijf. Helaas zitten ze flink in de schulden en een aanbod van de keiharde cosmeticagigant Claire Luna (Salma Hayek) om de zaak over te kopen is dan ook te aanlokkelijk om af te slaan. De levenslange vriendschap tussen Mel en Mia komt hierna flink onder druk te staan.

Tiffany Haddish, is er iemand die niet fan is van deze actrice? Toen ik hoorde dat ‘Like a Boss’ uit zou komen en Haddish één van de hoofdrollen voor haar rekening nam kon ik niet wachten om de film te gaan bekijken. De actrice zorgt altijd voor de nodige hilarische momenten op het witte doek en ik ging dan ook met hoge verwachtingen naar de bioscoop. Verwachtingen die deels uit zijn gekomen.

De film opent met een shot van Haddish en Byrne, de twee wonen in een huis maar bellen vanuit het bed naar elkaar. Mia (Haddish) heeft een hilarische droom gehad en vertelt dat ronduit tegen haar beste vriendin Mel. Meteen is de humoristische toon gezet. Zoals te verwachten voelt Haddish zich als een vis in het water in de rol van de pittige Mia. Dat ze de rol dan ook met verve neerzet is een understatement. De oneliners rollen er gemakkelijk uit, humor wordt groot aangezet. Toch laat de actrice in deze film ook een andere kant van haarzelf zien. Haar personage heeft niet de makkelijkste achtergrond en spreekt zich hier ook over uit. In deze momenten zien we een ingetogen Haddish die weet te overtuigen.

‘Salma Hayek, Tiffany Haddish en Rose Byrne = humor op zijn best!’

Byrne neemt de rol van beste vriendin Mel op zich. Ik maakte voor het eerst kennis met haar acteertalent in de film ‘Instant Family’. Net zoals Haddish is Byrne als een vis in het water in het komedie genre. Ze laveert makkelijk tussen de verschillende scenes, beschikt over een fijn gevoel voor timing, maar weet haarzelf ook te meten aan haar tegenspeelster. De twee brengen het verhaal van beste vriendinnen goed over en hebben duidelijk plezier in het spelen. Vooral in de scenes met Salma Hayek komt dit goed naar voren. De drie actrice zijn perfect op elkaar ingespeeld. Ook van Hayek zien we een andere kant in ‘Like a Boss’. Ze zet de rol van de gemene en gewiekste Claire goed neer. Hayek is geen vreemde van een beetje theatraal acteerwerk, maar weet in deze film vooral te overtuigen met haar mimiek. De blikken die ze soms naar de dames werpt zijn van de categorie ‘lazerstralen’.

De verhaallijn is in de eerste helft van het verhaal ietwat aan de dunne kant. Ik heb mij meerdere keren afgevraagd of er nog iets meer verhaal in zou komen. In de eerste helft kabbelt het verhaal hier en daar dan ook wat voort. Maar dat wordt in het tweede deel van de film helemaal goedgemaakt. Er komt een fijne vaart in de film, de girlpower momenten volgen elkaar in rap tempo op en de humor wordt meer aangescherpt. Hierdoor zul je jezelf meerdere malen op het puntje van je stoel vinden van de spanning of met een tissue in je handen van het huilen van het lachen.

‘Like a Boss’ wist mij in het begin niet helemaal te overtuigen, maar blijkt in de tweede helft een hilarische girlpower film. Het acteerwerk is geweldig, de verhaallijn pakkend. Al met al een fijne film voor een avondje met je vriendinnen in de bioscoop.

Heb jij ‘Like a Boss’ ook gezien? Laat weten bij de reacties wat jij van deze film vindt!

Boekhopper kreeg van Universal Pictures twee vrijkaarten om de film te bekijken. Dit heeft geen invloed op de inhoud van deze recensie.