Filmrecensie: Mary Poppins Returns

Ze is terug! De ietwat strenge, stijlvolle maar vooral magische nanny Mary Poppins. Op uitnodiging van Disney mocht Boekhopper ‘Mary Poppins Returns‘ begin december al zien. Wordt het de film van deze kerst?

‘Mary Poppins keert terug in de betoverende en compleet nieuwe film MARY POPPINS RETURNS. Ze schiet de Banks-familie na een tragische gebeurtenis opnieuw te hulp, om het plezier en de magie terug te brengen in hun leven. Emily Blunt (NL: Noortje Herlaar) schittert als Mary Poppins, de perfecte super nanny die van elke simpele taak een onvergetelijk, fantastisch avontuur maakt. Haar vriend Jack, gespeeld door Lin-Manuel Miranda (NL: Stefan de Kogel), is een optimistische lantaarnopsteker die licht en leven naar de straten van Londen brengt.’

Als kind heb ik de film ‘Mary Poppins’ zeker tien keer gezien. Genietend van de avonturen van de nanny die van iedere situatie iets magisch wist te maken. Deze kerst is ze terug, gespeeld door actrice Emily Blunt. Sinds ik ‘The Devil Wears Prada’ heb gezien, ben ik fan van haar en in Mary Poppins Returns stelt ze zeker niet teleur. Maak je op voor meer dan twee uur zingen, dansen en genieten!

De film brengt niet alleen een glimlach op je gezicht maar draagt ook een mooie kerstige boodschap uit: uiteindelijk komt het allemaal goed!

De film begint met een shot van lantaarnopsteker Jack (gespeeld door Lin-Manuel Miranda) die al fietsend door de straten van Londen zingt dat je vooral je hoofd hoog moet houden. Meteen is de mood gezet en wist ik dit ik in een musicalfilm was beland, yes please! Nog nagenietend van het eerste nummer maken we kennis met de familie Banks, bestaande uit een vader met drie kinderen. Als de jongste zoon uit het gezin besluit te gaan vliegeren ontmoet hij Mary Poppins. Ik zal niets spoilen maar vanaf daar is het één dans, zing en magisch spektakel met geweldig animatie-werk en kostuums.

Zoals ik al schreef ben ik fan van het acteertalent van Emily Blunt. In Mary Poppins laat ze wederom zien hoe veelzijdig ze is. Ze speelt haar rol overtuigend, uiteraard is het moeilijk tippen aan de originele Mary Poppins Julie Andrews, maar Blunt komt zeker dichtbij. Ook Lin-Manuel Miranda weet zijn personage echt tot leven te brengen. Dat hij ook nog eens over een mooie zangstem beschikt maakt het helemaal compleet. Naast deze twee gerenommeerde acteurs springen vooral de kinderen in het oog. Pixie Davies, Nathanael Saleh en Joel Dawson beschikken alle drie over het vermogen om te ontroeren, maar ook om de nodige verlichting te brengen in het verdrietige verhaal dat schuilgaat achter de deur van het huis waar ze wonen.

‘Mary Poppins Returns’ is zeker een film die je deze kerst moet gaan zien. Ik heb meer dan twee uur glimlachend op mijn stoel gezeten. De film brengt niet alleen een glimlach op je gezicht maar draagt ook een mooie kerstige boodschap uit: uiteindelijk komt het allemaal goed!

‘Mary Poppins Returns’ draait vanaf 19 december in de bioscoop.