Filmrecensie: ‘Onze jongens in Miami’

Het is tijd om weer een gezellige avond met vriendinnen in te plannen, want ‘Onze jongens in Miami’ draait vanaf vandaag in de bioscoop (Ladies Night). Boekhopper mocht van filmmaatschappij Dutch Filmworks de film twee weken geleden al vooruitkijken en ik kan je zeggen: ‘Maak je maar op voor knappe boys, humor en uiteraard de nodige liefdesverhaallijnen!’

‘In Onze jongens in Miami is Jorrit (Jim Bakkum) weer single en gaat hij samen met Bas (Martijn Fischer) een stripclub openen in Miami. Uiteraard vliegt ook Thijs (Juvat Westendorp) naar Miami samen met nieuwe stripper en collega-bouwvakker Boris (Malik Mohammed). Ze moeten flink aan de bak want de club blijkt een enorme bouwval en de mannen komen er al snel achter dat ze te maken hebben met stevige concurrentie…’

In 2016 maakte we voor het eerst kennis met Jorrit, Bas en Thijs. Knappe bouwvakkers die veranderde in de Nederlandse versie van Magic Mike. De film werd al snel omgedoopt tot ‘een vrouwenmagneet’ en dat smaakte uiteraard naar meer voor de filmmakers. Dit jaar zijn ze terug met ‘Onze jongens in Miami’! Maak je maar op voor zon, zee, strand en uiteraard de nodige knappe mannen! ‘Onze jongens in Miami’ is namelijk de perfecte film voor een avondje met vriendinnen naar de bioscoop en genieten van deze easy feelgood film.

De film opent waar we in ‘Onze jongens’ werden achtergelaten. Alleen is de relatie van Jorrit (gespeeld door Jim Bakkum) op de klippen gelopen en is het tijd om iets nieuws te gaan doen. Samen met vriend Bas (Martijn Fisscher) besluit hij naar het zonovergoten Miami te gaan om daar een stripclub op te zetten. Al snel worden ze geholpen door het komische duo Thijs (gespeeld door Juvat Westendorp) en Boris (Malik Mohammed). Uiteraard loopt niet alles zoals verwacht. Qua verhaallijn voelt het tweede deel hetzelfde als de eerste. Het is een fijne feelgood film, waarin humor en dans centraal staat, met niet al teveel dieptegang. Een tikkeltje voorspelbaar, maar daardoor zeker niet minder leuk om te bekijken. De verhaallijnen, zoals verwacht, blijft op de oppervlakte. Met hier en daar een uitzondering als de band tussen Jorrit en zijn zoon ter spraken komt. Waar in de eerste film nog ietwat ruimte was om de personages goed te introduceren en hun beweegredenen te leren kennen, wordt dat in ‘Onze jongens in Miami’ achterwegen gelaten. Hoewel je van deze film mag verwachten dat het vooral om het strippen gaat, blijven de personages voor mij wel iets te vlak. Zonder de film al te serieus te maken, had iets meer diepgang zeker niet overbodig geweest.

‘Onze jongens in Miami’ is een fijne feelgoodfilm, waarin humor en dans centraal staat

Al is dat wat mij betreft het enige minpuntje van deze film. De acteurs zijn wederom perfect voor deze film, zitten geweldig in hun rol en weten het verhaal overtuigend te brengen. Waar de film vooral wordt gedragen door Jim Bakkum, die dit met verve doet, zijn het vooral Martijn Fisscher en de jongste acteur Matheu Hinzen die er voor mij bovenuit springen. Fisscher krijgt in deze film iets meer de ruimte om zijn verhaal goed naar voren te brengen, en dat doet hij met veel gevoel voor humor. Zijn gevoel voor timing is uitstekend en hij zal dan ook snel de lachers op de hand hebben. Hinzen springt er vooral uit door zijn makkelijke manier van acteren. De jonge acteur staat tussen grote namen, maar weet zijn rol, vooral in de emotionele momenten, goed over te brengen.

In een film waarin de strippers maar al te graag het podium betreden staat het dansen centraal. De choreografie is voor deze film wederom in handen van Vincent Vianen (deze naam zul je vast wel eens voorbij hebben zien komen bij Dance Dance Dance). Vianen brengt een fijne mix van choreografieën, waarin we niet continu dezelfde moves voorbij zien komen. Leuk detail is dat de choreograaf zelf ook een rolletje in de film vertolkt! En als je het over dansen hebt dan kom je daarna uiteraard uit bij Juvat Westendorp. De acteur weet het acteren goed te combineren met het dansgedeelte in de film. De rol van de losse, grappige Thijs zit hem als gegoten, maar vooral tijdens het dansen springt hij er met kop en schouders bovenuit.

‘Onze jongens in Miami’ is een fijne feelgood film die perfect is voor een avondje uit. In iets minder dan twee uur word je meegenomen naar zon, zee en strand en uiteraard knappe boys!

Ga jij ‘Onze jongens in Miami’ ook bekijken? Laat weten bij de reacties wat jij van deze film vindt!