Filmrecensie: ‘The Kissing Booth 2’

‘The Kissing Booth’ toch wel één van de beste films van Netflix van 2018. Niet te geloven dat het alweer twee jaar geleden is dat we kennismaakten met Elle. Dat we in katzwijm vielen voor de knappe Noah en een vriend zoals Lee wensten in ons leven. Gisteren kwam het langverwachte tweede deel van de film ‘The Kissing Booth 2‘ uit op de streamingsdienst, maak je maar op voor liefde, tienerproblemen en vriendschap.

‘Het laatste jaar van de middelbare school, Noah duizenden kilometers ver weg en een veranderende band met haar beste vriend Lee. Elle staat voor een flink aantal keuzes in The Kissing Booth 2, al helemaal als de knappe Marco haar nieuwe klasgenoot blijkt. Houdt haar relatie met Noah stand, blijft Lee haar beste vriend of zal de kissing booth dit jaar weer roet in het eten gooien?’

Whoop whoop The Kissing Booth is terug, eindelijk komen we er na twee jaar (als je de boeken niet hebt gelezen haha) achter of de langeafstandsrelatie tussen Noah en Elle stand houdt. Weet de tweede film net zo te overtuigen als het eerste deel? Daarop kan ik alleen maar volmondig ‘ja!’ zeggen. ‘The Kissing Booth 2’ is het perfecte vervolg op de immens populaire eerste film, laat je wederom zwijmelen van de liefde, lachen door de vriendschap tussen Elle en Lee, maar weet vooral de aandacht meer dan twee uur vast te houden.

De film opent met een scene van Elle waarin we een aantal flashbacks zien van afgelopen zomer. De makers geven je zo een korte samenvatting van wat er in de vorige film is gebeurd, handig aangezien er best een lange tijd tussen de eerste en tweede film zit. Daarna vallen we al vrij snel in het verhaal en zien we hoe Elle aan haar laatste jaar van de middelbare school begint. Joey King, die de rol van Elle vertolkt, zit vanaf het eerste moment weer helemaal in haar rol. Je kunt merken dat deze actrice de nodige acteer-ervaring heeft want vanaf de eerste minuut heb je meteen weer het idee dat je naar Elle zit te kijken. King voelt zich als een vis in het water in de rol van de ietwat flapuit tiener en maneuvreert haarzelf makkelijk tussen de verschillende scenes, emoties die bij het tiener zijn komen kijken en het grote scala aan tegenspelers.

‘Een sprankelend vervolg met geweldig acteerwerk!’

Ook Joel Courtney zien we in deze film weer terug in de rol van Lee. Hij blijkt wederom een fijne tegenspeler voor King, de vriendschappelijke chemie tussen de twee spat van het scherm en overtuigt vanaf de eerste minuut. Leuk aan deze film is dat Courtney ook meer speeltijd krijgt, de verhaallijn rondom Lee is significant groter in deze film dan de eerste. De acteur draagt de rol met verve en zet een interessant personage neer waar je naar wilt blijven kijken. Het drietal uit de originele film wordt compleet gemaakt met Jacob Elordi, in de rol van Noah. Waar hij in de eerste film een grote rol had, speelt hij nu meer een bijpersonage. Elle worstelt duidelijk met haar relatie met Noah, maar dit gebeurt vooral in scenes waarin King alleen speelt. In de momenten dat Elordi echter wel op het doek verschijnt zet hij weer een fijn personage neer. Zijn laid-back manier van acteren maakt het een feestje om haar hem te kijken. Zeker in combinatie met King. De twee voelen elkaar goed aan en zetten een geloofwaardig koppel neer.

Nieuw in de film is Taylor Zakhar Perez, in de rol van love interest Marco. De newbee in de succesformule van Netflix doet niet onder voor de rest van de cast. Perez valt vanaf het eerste moment in lijn met de rest van de acteurs en heeft dezelfde fijne laid-back manier van acteren als Elordi. Perez is niet alleen een mooie toevoeging aan de cast, de rol van Marco brengt ook de nodige spanning in het verhaal. Want dat staat wederom als een huis! In het begin had ik zo mijn twijfels of een meer dan twee uur durende film gevuld zou kunnen worden door het verhaal over Elle en haar vrienden, maar ik kan je zeggen dat ik twee uur lang aan de buis gekluisterd heb gezeten. De scriptschrijvers hebben ervoor gekozen om de bijpersonages hun moment te geven, waardoor de film rijk aanvoelt qua verhaal. Dit wordt vooral in de hand gewerkt doordat het personage Lee meer verhaallijn heeft gekregen en bijna een hoofdrolspeler wordt naast Elle. Erg leuk, aangezien het verhaal zo een mooi rond wordt.

Ik ben meer dan positief verrast door ‘The Kissing Booth 2’ en hoewel ik niet teveel weg wil geven van de film zou het zo maar eens kunnen dat we nog een derde deel van de film gaan krijgen door het spannende einde. ‘The Kissing Booth 2’ staat garant voor meer dan twee uur kijkplezier, fijn acteerwerk en mooi filmwerk. Voor fans van de eerste film, dit vervolg wil je niet missen!

Heb jij ‘The Kissing Booth2’ ook gezien? Laat weten bij de reacties wat jij van deze film vindt!