Filmrecensie: The Perfect Date

Zeg je een film met Noah Centineo, dan zullen velen al snel zeggen ‘Die moeten we zien!’ De acteur die afgelopen jaar een favoriet YA-personage van veel lezers tot leven bracht in ‘To All The Boys I Loved Before’ speelt in de nieuwe Netflix film ‘The Perfect Date’.

‘Om snel geld te verdienen voor zijn studie, maakt een scholier een app aan waarmee mensen hem als nepdate kunnen inhuren. Alle soort aanvragen komen voorbij, van een date met een cowboy tot een oudere dame die gewoon een blokje om wil. Maar als de scholier echte gevoelens krijgt voor een van zijn ‘dates’ wordt het ingewikkeld.’
Geregisseerd door Chris Nelson

De perfecte date, die ziet er voor iedereen natuurlijk anders uit. Misschien ga je wel graag naar de bioscoop en uit eten of misschien hou je van iets meer actiefs zoals survivallen. Dat de perfecte date er voor iedereen anders uitziet bewijst de nieuwe Netflix film ‘The Perfect Date’. Wat een grappige film, met de nodige ontroerende momenten, is dit geworden.

Voordat ik aan deze film begon had ik wel een beetje mijn twijfels, de laatst verschenen Netflix films als ‘Ibiza’ en ‘Someone Great’ wisten mij niet te overtuigen door de rommelige en soms enigszins oppervlakkige verhaallijn, maar boy oh boy wat heeft Netflix met ‘The Perfect Date’ een geweldige film neergezet! Vanaf de eerste minuut zat ik meteen helemaal in de film en het verhaal van hoofdpersoon Brook. Een jongen met een gecompliceerd leven die er alles aan doet om geld te verzamelen zodat hij naar de universiteit kan. Daarvoor ontwikkelt hij met zijn beste vriend een app waar mensen hem kunnen inhuren als hun ‘perfecte date’. Brook neemt veel rollen aan en komt zo steeds dichter bij wie hij zelf is. Acteur Noah Centineo zet de rol overtuigend neer. Hij schakelt makkelijk tussen de vele karakters die hij aan moet nemen, maar weet vooral in de kwetsbare momenten te schitteren. In actrice Laura Marano vindt hij een waardige tegenspeler. De twee weten het beste uit elkaar te halen. Waar Marano voor haar personage Celia soms een wat hardere toon moet aannemen weet Centineo hier de juiste balans in aan te brengen door juist het tegenovergestelde te doen.

Vanaf de eerste minuut weet deze film je te pakken!

Niet alleen in Marano vindt Centineo een waardige tegenspeler, vooral acteur Odiseas Georgiadis die de rol van beste vriend Murph op zich neemt weet te verrassen. Hoewel zijn rol niet de meest belangrijke is voor het verhaal weet hij zijn personage met verve neer te zetten. Hij zit er vanaf de eerste minuut helemaal in, raakt de gevoelige snaar in emotionele scènes, maar weet vooral met zijn mimiek de emoties van zijn personage uit te drukken.

Wat deze film voor mij vooral zo mooi maakt is de boodschap die erin zit. Je hoeft je niet anders voor te doen, jezelf zijn is al meer dan genoeg. Zodra de hoofdpersoon dat realiseert valt de film als puzzelstukken in elkaar. Regisseur Chris Nelson weet dit ook op een prachtige manier in beeld te brengen. Het verhaal wordt vertraagd waar nodig om de centrale boodschap goed over te brengen, maar wordt even gemakkelijk weer versneld met een paar snelle shots die de vaart terug brengen in het verhaal. Een schitterende manier om de aandacht van de kijker vast te houden en het verhaal af te ronden.

Ik kan werkelijk geen minpunt bij deze film bedenken. Geweldige verhaallijn, acteurs die zich helemaal inleven en een regisseur die niet bang is om het verhaal te vertragen of juist te versnellen waardoor je er als kijker helemaal inzit. ‘The Perfect Date’ is een must om te kijken!

Heb jij ‘The Perfect Date’ ook gekeken? Laat weten bij de reacties wat jij van deze film vindt!