Filmrecensie: ‘To All The Boys: P.S. I Still Love You’

Vandaag is het dan zover, na lang wachten kunnen we dan eindelijk uitvinden hoe het verder gaat met Lara Jean en Peter (nou ja, als je de boeken hebt gelezen dan weet je dat natuurlijk al, maar op het witte doek weet je het maar nooit haha) De tweede boekverfilming van Jenny Han’s populaire reeks staat op Netflix en ik kan je zeggen ‘To All The Boys: P.S. I Still Love You’ is een waardige opvolger!

To All The Boys: I Still Love You gaat verder waar we in de eerste film zijn achtergelaten. Lara Jean en Peter hebben hun ‘neppe’ relatie omgezet naar een echte relatie en proberen samen het wiel uit te vinden van ‘hoe ben je een goede vriend en vriendin’. Om het allemaal nog iets lastiger te maken komt een andere liefdesbrief-ontvanger om te hoek kijken.’

Sinds de aankondiging dat er een vervolg zou komen op de veel geprezen ‘To All The Boys I’ve Loved Before’ was het de dagen aftellen totdat deze dan eindelijk zou verschijnen. Vandaag ging de film online op Netflix, ik plande meteen een middag vrij om hem te gaan bekijken, en boy oh boy wat hebben de makers een geweldige film neergezet. ‘To All The Boys: P.S. I Still Love You’ is mierzoet, liefdevol en uiteraard ook grappig!

De film opent met een scene waarin Lara Jean door haar kamer danst, ze gaat eindelijk op date met Peter en probeert een goede outfit te vinden. Met zachte muziek op de achtergrond, shots die naadloos op elkaar aansluiten en het acteertalent dat Lana Condor heet, krijg je meteen al dat feelgood gevoel dat ook in de eerste film zat. Wel moet ik hierbij zeggen dat de film ietwat traag opgang komt, de makers nemen een lange aanloop naar de echte verhaallijn. Maar zodra die er komt is de film meteen spot on en vliegen de iets meer dan anderhalf uur veels te snel voorbij.

‘Deze film is rijk aan verhaallijn, acteertalenten en prachtig filmwerk’

Lana Condor kruipt voor de tweede keer in de huid van de vrolijke, hopeloze romanticus Lara Jean. Een personage die de jonge actrice perfect past, ze zit dan ook vanaf het eerste moment in haar rol en weet het verhaal overtuigend te brengen. Waar in de eerste film de rol van Lara Jean mierzoet was, weet Condor in de sequel meer kanten van haar personage te laten zien. Hierdoor leer je Lara Jean niet alleen beter kennen, maar kun je ook makkelijker met haar meeleven. Tegenspeler Noah Centineo, vergelijkbaar als Condor, blijkt wederom de perfecte tegenspeler. Zijn laid back manier van acteren, met subliem gevoel voor timing sluit goed aan bij het personage Peter. In ‘To All The Boys: P.S. I Still Love You’ zien we ook een andere kant van zijn personage. Centineo voelt zijn personage feilloos aan en laat mooi acteerwerk zien in de emotionele momenten.

De chemie tussen de twee spat vanaf het eerste moment van het scherm. Nieuwe acteur in het gezelschap, Jordan Fisher die de rol van John Ambrose McClaren op zich neemt, zorgt voor de andere liefdes-verhaallijn en blijkt een waardige tegenstander voor Centineo. Ik was zelf nog niet bekend met zijn acteerwerk, maar Fisher brengt een fijne frisse wind in de reeks. Hij laveert makkelijk tussen de verschillende emoties die zijn personage doormaakt en zet met zijn verfijnde manier van acteren een overtuigend verhaal neer. Vooral in de scenes die hij speelt met Condor laat hij zien hoe divers hij als acteur is.

‘To All The Boys: P.S. I Still Love You’ was het wachten meer dan waard. De film is rijk aan verhaallijnen (naast de verhaallijn van Lara Jean en Peter komen er ook een aantal andere interessante verhaallijnen langs en zien we kanten van personages die we voorheen nog niet hadden gezien), rijk aan geweldige acteertalenten en prachtig filmwerk. De film weet, hoewel hij ietwat langzaam op gang komt, vanaf het eerste moment te boeien. De hand van Jenny Han hierin is goed te zien. Haar verhalen wisten menig YA-fan aan de pagina’s gekluisterd te houden en brengt je in de film naar het puntje van de stoel. ‘To All The Boys 2’ is een waardige opvolger van de eerste succesfilm, ik kan niet wachten totdat het derde deel uitkomt!

Heb jij ‘To All The Boys: P.S. I Still Love You’ ook gekeken? Laat weten bij de reacties wat jij van deze film vindt!