Filmrecensie: ‘Zwaar verliefd2’

Tijd om een plek in je agenda vrij te maken en met gierende banden naar de bioscoop te rijden, want eindelijk is het zover: ‘Zwaar Verliefd2‘ draait op het witte doek en boy oh boy deze film! Het is romantisch, heerlijk herkenbaar en wederom weer op en top feelgood!

‘In de luchtige feelgoodfilm ZWAAR VERLIEFD!2 gaan Isa (Barbara Sloesen) en Ruben (Jim Bakkum) samenwonen. De spanning en romantiek maken plaats voor liefde en intimiteit, maar ook voor dagelijkse sleur en realiteit. Isa vindt het lastig haar tijd te verdelen tussen Ruben, haar veeleisende baan als dierenarts en haar vriendinnen Floor (Liza Sips), Daphne (Jamie Grant) en zus Tamara (Abbey Hoes). En hun verschillende achtergrond en interesses blijven de liefde op de proef stellen. Wat als dan uit het niets de perfecte man voor Isa, dierenarts Hugo (Frederik Brom), zich aandient en met je naar een conferentie afreist? En wat als Ruben een wel heel aantrekkelijke timmerklus aangeboden krijgt van zijn ex-vriendin (Sarah Chronis)?

ZWAAR VERLIEFD!2 is gebaseerd op het succesvolle boek Zwaar Beproefd! van Chantal van Gastel.

Ik heb ze stukgelezen, de boeken uit de Zwaar Verliefd serie van Chantal van Gastel. Ze zijn zo heerlijk romantisch, herkenbaar en daardoor verslavend om te lezen. In 2018 verscheen het eerste deel op het witte doek en nu drie jaar later is het eindelijk tijd voor het tweede deel om zijn opwachting te maken, en ik kan je zeggen: het is het wachten meer dan waard. Wat een steengoede feelgoodfilm is dit!

We duiken in het verhaal waar we in het eerste deel zijn achtergelaten. Isa en Ruben hebben het naar alle worstelingen in het eerste deel, weer bijgelegd en zijn dolgelukkig. Zo gelukkig zelfs dat ze gaan samenwonen. Het lijkt een waar sprookje, maar al snel wordt het voor Isa een uitdaging om echt haar draai te vinden in deze nieuwe fase in haar leven. Want hoe zorg je ervoor dat je er ’s ochtends leuk uitziet als je wakker wordt, hoe kun je rustig naar het toilet als je partner binnenkomt lopen terwijl jij net een nummer 2 doet, en hoe maak je echt tijd voor elkaar als je elkaar dagelijks ziet en het gewoon wordt. Vragen die centraal staan in ‘Zwaar Verliefd 2’ en voor een hilarische, romantische, maar ook gelaagde feelgoodfilm zorgen waar je meer dan anderhalf uur van zult genieten! Barbara Sloesen duikt voor de tweede keer in de rol van Isa en zet vanaf het begin meteen overtuigend werk neer. Met haar verfijnde gevoel voor timing maakt ze van iedere scene een gniffelfestijn waarbij de tranen je meermaals over de wangen zullen lopen van het lachen. Maar Sloesen is daarnaast ook niet bang om haar kwetsbare kant naar voren te brengen, waarmee ze met Isa een fijn menselijk personage neerzet. Iemand waar iedere kijker zich in zal herkennen met zo haar onzekerheden, flapuit momenten, maar ook triomfen.

‘Genieten met deze heerlijke feelgoodfilm!’

Bakkum is ook deze keer de perfecte tegenspeler voor Sloesen. De chemie tussen de twee spat vanaf het eerste moment van het scherm en zorgt voor een geloofwaardige liefdesrelatie tussen de personages. Vooral de momenten waarbij de twee meer humorvolle scenes met elkaar moeten spelen zijn goud! Hun sterke gevoel voor timing en gemak waarmee ze samen spelen zorgt ervoor dat de verhaallijn geweldig uit de verf komt. En dan hebben we het nog niet eens over de verhaallijn zelf gehad, die is zoals we van het boek gewend waren geweldig! Vooral de herkenbaarheid in deze film vond ik erg goed naar voren komen. Iedereen heeft wel eens een moment gehad waarbij we onszelf onzeker voelde in een relatie, worstelde met een nieuwe ontwikkeling of een nieuw pad in ons leven, probeerde om alle ballen omhoog te houden ook al is dat niet even makkelijk. De filmmakers vergroten deze worstelingen uit en brengen ze pakkend naar voren, maar laten tegelijkertijd ook zien hoe ontzettend menselijk ze zijn en geven het daarmee een mooie boodschap mee.

Het filmwerk is zoals we van de eerste film gewend zijn, perfect voor deze film. Veel close up shots bij emotionele momenten, mooie wide shots van Den Bosch als stad waardoor je meteen een idee hebt waar je je bevindt. Het filmwerk staat in dienst van de verhaallijn en ze complimenteren elkaar. Ik kan dan ook zeggen dat ik helemaal verslingerd ben aan ‘Zwaar Verliefd2’ en het liefst iedere week deze film zou gaan bekijken in de bioscoop. De pakkende verhaallijn, het verfijnde acteerwerk en het mooie filmwerk maken dit een waar feest om te kijken! Ik kan niet wachten tot het volgende deel verschijnt!