Recensie: ‘American Royals II: Majesty’, Katharine McGee

Na een waanzinnig spannend eerste deel van de American Royals serie is schrijfster Katharine McGee (de Queen van de spannende mozaïek-vertellingen) terug met een vervolg ‘American Royals: Majesty‘, uitgegeven door Penguin Random House. En wat een vervolg, dit boek is smullen van begin tot het eind door het bekende McGee vleugje van spanning, hartstocht en ijzersterke personages!

Power is intoxicating. Like first love, it can leave you breathless. Princess Beatrice was born with it. Princess Samantha was born with less. Some, like Nina Gonzalez, are pulled into it. And a few will claw their way in. Ahem, we’re looking at you Daphne Deighton.

As America adjusts to the idea of a queen on the throne, Beatrice grapples with everything she lost when she gained the ultimate crown. Samantha is busy living up to her “party princess” persona…and maybe adding a party prince by her side. Nina is trying to avoid the palace–and Prince Jefferson–at all costs. And a dangerous secret threatens to undo all of Daphne’s carefully laid “marry Prince Jefferson” plans.

Ik hou van de boeken van Katharine McGee! Ik maakte voor het eerst kennis met haar verslavende schrijfstijl en boekenseries tijdens het lezen van de Duizend Hoog serie. Een serie die ik helemaal stuk heb gelezen omdat hij zo goed is! Dit jaar liet de schrijfster ons kennismaken met een nieuwe, uitermate spannende serie van haar hand, ‘American Royals’. Na het lezen van het eerste deel kon ik niet wachten om verder te gaan, en afgelopen maand kwam het tweede deel van eindelijk uit! Hoe gaat het verder met Beatrice, Nina, Daphne en Samantha? Het komt allemaal aan bod in ‘Majesty’ een knaller van een tweede deel vol spanning, liefdevolle momenten en uiteraard ook weer een aantal listige plannetjes.

‘American Royals: Majesty’ gaat verder waar het eerste deel van de serie is gestopt. Beatrice staat op het punt om haar plek als koningin in te nemen maar wordt gedwarsboomd door een irritante adviseur, Samantha weet niet meer wat ze met haar leven aanmoet nu iedereen haar in de gaten houd, Daphne aast nog steeds op een koninklijke titel en Nina probeert haar gebroken hart te lijmen als er een andere jongen in haar leven verschijnt. McGee zet vier krachtige dames neer waar je stuk voor stuk, hoe irritant en listig ze soms naar anderen zijn, al snel weer een band mee voelt. Dit wordt vooral in de hand gewerkt omdat de schrijfster wederom kiest voor haar bekende mozaïekvorm van verhaalvertelling, waarin we per hoofdstuk van personage wisselen. Door het verhaal verder vanuit de alwetende persoon te schrijven word je dichtbij de personages gebracht, je kijkt als het ware over hun schouders mee en bent zo deelgenoot van al hun acties.

‘Een prachtig beeldend geschreven, spannend vervolg!’

McGee’s schrijfstijl is wederom om door een ringetje te halen. De bekende mozaïek-vertelling laat ook dit verhaal weer sprankelen, maar het is vooral de woordkeuze en de spanningsopbouw die het verhaal naar een ander niveau tillen. De schrijfster heeft haarzelf helemaal ondergedompeld in de wereld van de koninkrijken en dat zie je terug in het verhaal. De woordkeuze, met verschillende adelijke titels maar ook benamingen, zorgt dat je meteen mee wordt genomen naar het hof. Dit in combinatie met de beeldende schrijfstijl van McGee zorgt ervoor dat je op sommige momenten het idee hebt dat je zelf aanwezig bent aan het hof. Al is het vooral het opbouwen van de spanning waardoor ik het verhaal niet meer weg kon leggen. Want wat is ‘Majesty’ een spannend verhaal. De meerdere perspectieven en plottwisten zorgen voor veel onverwachtste momenten in het verhaal vol actie en spanning. Niets is wat het lijkt in dit verhaal!

Katharine McGee heeft met ‘American Royals: Majesty’ een top vervolg neergezet op het eerste deel. Het is uitermate spannend, zit vol liefdevolle momenten maar schittert vooral door de prachtige beeldende schrijfstijl! Een verhaal voor de echte fans dat zeker niet teleur zal stellen.

Heb jij ‘American Royals: Majesty’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit verhaal vindt!