Recensie: De bruiloft, Nicholas Sparks

The Notebook‘ was Nicholas Sparks grote doorbraak. Met tissues in de hand sloten we Noah en Allie in ons hart. Nu brengt Sparks ons het vervolg: ‘De bruiloft‘.

27181_5840058320613_27181Wilson Lewis is zijn trouwdag vergeten, en als hij heel eerlijk tegen zichzelf is moet hij na dertig jaar helaas toegeven dat de romantiek uit zijn huwelijk is verdwenen. Toch houdt Wilson nog zielsveel van zijn vrouw Jane. En hij beseft dat hij iets moet doen om haar hart opnieuw te veroveren. Maar Wilson is niet zo goed in het uiten van zijn emoties. Hoe kan hij Jane weer verliefd op hem laten worden? Houdt zij eigenlijk nog wel van hem? Geïnspireerd door de aanstaande bruiloft van zijn dochter, zet Wilson alles op alles en verzint een prachtige list.

Eén woord dat dit boek omschrijft is aandoenlijk. Het verhaal over Wilson en de manier waarop hij zijn vrouw verrast is ontroerend, hartverwarmend en ontzettend aandoenlijk. ‘De bruiloft’ is ook weer typisch Sparks. Het is realistisch, vlot geschreven en laat je weer ouderwets zwijmelen. Of dit boek de hype van ‘The Notebook’ overstijgt vraag ik mij af. Maar met ‘The Notebook’ als voorganger heb je ook wel wat werk te doen.

Het verhaal is ontroerend, hartverwarmend en ontzettend aandoenlijk.

Het begin van het verhaal komt wat langzaam op gang. Dit komt wel vaker voor in de boeken van Sparks, maar bij ‘De Bruiloft’ haalt het de vaart uit het verhaal. Dit wordt in het midden van het verhaal wel weer goedgemaakt als Wilson zijn plan echt in werking gaat zetten. Dit met behulp van oude bekende Noah, die net zoals in ‘The Notebook’ nog steeds zijn eigen kijk heeft op de liefde.

‘De bruiloft’ is een waardige opvolger van ‘The Notebook’. Hoewel het verhaal langzaam op gang komt, is het zeker een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een aandoenlijk verhaal.

Heb jij ‘De bruiloft’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt!