Recensie: De jongen met twee namen, Maggie Harcourt

Een boek dat zich afspeelt op boekconferenties, een droom die werkelijkheid wordt door Maggie Harcourt’s nieuwe boek ‘De jongen met twee namen‘.

‘Verliefd op de auteur van je nieuwe lievelingsboek… Samen met haar vader organiseert Lexi boekenconferenties. Vele weekenden brengt ze door in hotels en ze maakt er vrienden voor het leven. Dan leest ze een boek dat haar wereld op zijn kop zet.

Wat doe je als achter het pseudoniem van je favoriete auteur die ene arrogante jongen schuilgaat? Wanneer is hij Haydn Swift en wanneer is hij Aidan Green? En op wie van de twee is Lexi verliefd aan het worden?’

Toen dit boek op de deurmat viel was ik meteen verrast door de prachtige cover, wat een kunstwerkje! Ik kon dan ook niet wachten om te beginnen met lezen. ‘De jongen met twee namen’ is een boek waar je in het begin even aan moet wennen om er vervolgens verliefd op te worden. Het is prachtig geschreven, bij vlagen grappig maar vooral erg liefdevol. Wel kom je hier pas achter als je ongeveer halverwege het boek bent. Het eerste deel van het verhaal voelt hier en daar wat langdradig waardoor het lastig is om er echt in te komen. Harcourt schrijfstijl is vlot, maar in het begin van het verhaal raakt ze teveel verzeild in details.

‘Dit is een verhaal om verliefd op te worden’

Is het dan alleen maar kommer en kwel, absoluut niet! Zoals ik al schreef is dit een verhaal waar je uiteindelijk verliefd op zult worden. De setting is prachtig, zes boekconferenties waarbij je echt het gevoel hebt dat je er bij aanwezig bent. Een hoofdpersoon met pit die niet bang is om haar mening te uiten en een vertelstijl die erg fijn leest. Harcourt heeft rond het midden van het boek het verhaal echt meester gemaakt. Houdt informatie achter die het verhaal spannend maakt en weet je te verrassen met leuke plot twisten. Dit zorgde ervoor dat ik het verhaal niet meer weg kon leggen!

‘De jongen met twee namen’ is een op en top YA boek: grappig, vlot geschreven en loopt over van de liefde. Het begin moet je even doorkomen maar dan heb je ook wat.

Heb jij ‘De jongen met twee namen’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt.