Recensie: Duizelingwekkende hoogte, Katharine McGee

Het verhaal dat vorig jaar ons dagen lang aan de pagina’s gekluisterd hield gaat eindelijk door! Weet deel 2 in de Duizend Hoog-serie te overtuigen?

New York, 2118. In Manhattan staat een wonderlijke supertoren van wel duizend verdiepingen. Leda, Watt, Rylin, Avery en Calliope genieten van een futuristisch glamourleven in de toren vol met hightech snufjes, maar ze houden gevaarlijke geheimen verborgen. Zonder dat ze het doorhebben, worden de vijf tieners in de gaten gehouden door iemand, iemand die wraak wil nemen. In een wereld van duizelingwekkende hoogtes kan één verkeerde stap een lange val betekenen.

Bij het eerste boek schreef ik al dat ik het idee had dat ik een Gossip Girl verhaal aan het lezen was dat zich in de toekomst afspeelt. Het was spannend, onverwachts en bij vlagen grappig. Ik kan je zeggen dat deel 2 precies hetzelfde is! ‘Duizelingwekkende hoogte‘ is in één woord fantastisch. Alles waar je op hoopte komt terug in dit boek. Spanning, actie, romantiek en vooral veel mysterieuze gebeurtenissen.

Alles waar je op hoopte komt terug in dit boek

Wederom heeft Katharine McGee het verhaal vanuit vijf perspectieven geschreven, met een extra personage in het proloog. Een slimme zet van McGee omdat ze zo de mogelijkheid voor haarzelf creëert om je te vertellen wat er in het vorige boek is gebeurd. Fijn, aangezien het al een jaar geleden is dat het eerste boek uitkwam. ‘Duizelingwekkende hoogte’ is net zoals het eerste boek ook weer fantastisch geschreven. McGee weet de spanning goed op te bouwen met een groot aantal plot twisten. Ook het einde is iets dat je nog lang zal bijblijven en je doet hopen dat er nog een derde deel komt!

‘Duizelingwekkende hoogte’ is spannend, geweldig geschreven maar vooral een echte page-turner die je gelezen moet hebben!

Heb jij ‘Duizelingwekkende hoogte’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt!