Recensie: ‘Eindeloos geluk’, Saskia M.N. Oudshoorn

Yeah, een van mijn favoriete schrijfster in het feelgood genre trakteert ons weer op een prachtig nieuw boek. Maak kennis met Eindeloos geluk‘ van Saskia M.N. Oudshoorn!

‘Laurens van Rooijen en Kate Young zijn net getrouwd. Als huwelijkscadeau hebben ze iets heel bijzonders gekregen: zes maanden gratis huur van het pand naast Livs Lekkernijen. Een totale verrassing voor Laurens: hij had net zijn droom voor een eigen restaurant geparkeerd. Het liefst wil Laurens echter van niemand afhankelijk zijn; hij heeft er dan ook moeite mee het cadeau te accepteren, hoewel Kate niets liever wil dan dat hij het doet.

Daarnaast komt Kate erachter dat Laurens een belofte aan zijn ex-vriendin Charlie heeft gedaan. Maar niet alleen Laurens vertelt weleens eens keer iets niet, Kate heeft een nog veel groter geheim…

Ondertussen loopt de overvaller op Livs Lekkernijen nog steeds vrij rond. En dat is niet het enige waar ze zich zorgen over moeten maken: er is nóg iemand die zijn zinnen op het pand aan de Voorstraat heeft gezet…’ (Uitgegeven door Kobo).

Saskia M.N. Oudshoorn, ze staat bekend om de feelgood boeken met een mooie diepgaande boodschap. Boeken die je aan de pagina gekluisterd houden en waar je het liefst een hele middag voor wilt vrijplannen om ze in één zit uit te lezen. Een omschrijving die ook zeker opgaat voor ‘Eindeloos geluk’ want wat heeft Oudshoorn ons weer een prachtig werk geleverd! (Eindeloos geluk is de opvolger van ‘Recept voor geluk’ (2019), ‘Breekbaar geluk’ en ‘Grenzeloos geluk’ (2021). Maar is ook losstaand goed te lezen).

Oudshoorn brengt ons met ‘Eindeloos geluk’ alweer het vierde deel in de serie. Waarin, zoals de titel het al weggeeft, de personages de vraag stellen of hun geluk wel zo eindeloos is als ze in eerste instantie denken. We maken kennis met Laurens en Kate die een prachtig cadeau krijgen voor hun huwelijk: zes maanden gratis huur voor een pand waar ze zelf hun restaurant kunnen beginnen. Een droom die uitkomt voor Laurens, maar is het wel echt wat hij wil? En hoe gaat het met zijn relatie met Kate verder als zij erachter komt dat hij een belofte heeft gedaan aan zijn ex. Oudshoorn brengt ons twee mateloos interessante personages om te volgen, die allebei zo hun worstelingen hebben. Worstelingen waar we als lezer mooi deelgenoot van worden gemaakt, doordat we alles meekrijgen over hun levens. Iets dat Oudshoorn ook prachtig wist te bewerkstelligen in haar vorige boeken en ook in ‘Eindeloos geluk’ voor elkaar heeft gekregen. Het voelt als lezer alsof je zelf onderdeel bent van het verhaal en met de personages op pad gaat.

‘Een pakkende verhaallijn!’

Waarbij we uiteraard ook weer een inkijkje krijgen in het leven van Liv, waar de schrijfster haar thriller roots terug laat komen. Want jeetje, Oudshoorn doet het allemaal. ‘Eindeloos geluk’ is een feelgood verhaal, een diepgaande roman en een thriller in een, en laat het maar aan deze schrijfster over om al deze componenten prachtig samen te brengen. Ik kan dan ook niet anders zeggen dan dat ik positief verrast ben door dit boek. En dat is ook zeker te danken aan de geweldige schrijfstijl van Oudshoorn. Want, naast dat ze een ware koningin is in het schakelen tussen genres, brengt ze ons ook het neusje van de zalm qua schrijfstijl. Haar schrijfstijl voelt rijk, pakkend en catchy.

‘Eindeloos geluk’ is een prachtig vierde deel in de serie waar zovelen van zijn gaan houden. Een verhaal dat pakt vanaf de eerste pagina, floreert door de prachtige schrijfstijl van Oudshoorn en een boek is dat je in een middag meteen wilt uitlezen.