Recensie: Geek Girl Voor Altijd #6, Holly Smale

Voor de laatste keer duiken we in het leven van Harriet Manners. Afgelopen oktober kwam het langverwachte laatste deel van de Geek Girl-serie uit. Is Geek Girl #6 Voor Altijd een waardige afsluiter van de serie?

Geek Harriet Manners wist altijd al veel, maar tijdens haar modellencarrière heeft ze een hoop bijgeleerd. Dat modellenwerk geen garantie is voor populariteit bijvoorbeeld (net zomin als eindeloos veel lijstjes maken). Dat de mensen die van je houden je nemen zoals je bent. En dat je niet altijd op statistieken kunt vertrouwen… Want statistisch gezien heb je meer kans je Australische ex-vriendje níét tegen te komen in Australië dan wel. Maar natuurlijk loopt Harriet hem tegen het gebruinde lijf, en dat terwijl bijna-maar-nog-niet-helemaal-vriendje Jasper thuis in Engeland is gebleven. Kan dat wel goed gaan?

Holly Smale saved the best for last! Vaak zie je dat schrijvers in herhaling vallen na mate de serie vordert, maar dat is zeker niet van toepassing bij dit boek. ‘Geek Girl #6 Voor Altijd’ is het beste boek uit de Geek Girl-serie. Het is huilen van het lachen, je hersens kraken over alle nieuwe weetjes die je opsteekt en het boek niet meer kunnen wegleggen totdat je het uit hebt door de geweldige schrijfstijl van Smale. Hoewel dit het laatste boek is raffelt Smale niets af. Ze blijft waardig aan haar eigen schrijfstijl en zorgt voor een rond verhaal.

‘Geek Girl #6 Voor Altijd’ is het beste boek uit de Geek Girl-serie

Smale slaat met dit boek ook een nieuwe weg in. Ze heeft dit boek een sterke emotionele lading meegegeven. Ik kan niet zeggen welke lading want dan spoil ik het hele boek, maar ik kan je verzekeren dat je zomaar eens een traantje zou kunnen wegpinken tegen het einde van het boek. Nog nooit wist Smale de emotionele band tussen twee mensen zo weer te geven als in dit boek. Alleen daardoor is het al een must-read!

‘Geek Girl #6 Voor Altijd’ is een waardige afsluiter van de Geek Girl-serie. Het is op en top nerdy, maar weet dit keer ook te ontroeren en raken. Het is jammer dat de serie tot een einde komt, maar Smale kon het niet beter afsluiten!

Heb jij ‘Geek Girl #6 Voor Altijd’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt.