Recensie: Handlettering doe je zo!, Karin Luttenberg

Handlettering, je ziet het voortaan overal. Na veel Amerikaanse boeken is er dan ook een van Nederlandse bodem. Handlettering doe je zo! van Karin Luttenberg. Welkom in de wereld van de handlettering, als je er eenmaal aan begint ben je meteen verslaafd!

9789048834228_160Handlettering is hot! Geen simpele notitie op een stukje papier, maar een echt ambacht. Met dit handboek van illustratrice en graficus Karin Luttenberg kan iedereen snel zelf aan de slag. Ben je fan van al die mooie plaatjes op instagram en pinterest maar weet je niet hoe je moet beginnen? Met dit boek lukt het wel! Duidelijke stap-voor-stap handleidingen, tips, trucjes, heel veel inspiratie en kleine projecten om direct mee te beginnen.

Een blik in het boek en je wil het liefst een paar stiften pakken en meteen beginnen. De illustraties zijn echt geweldig en ontzettend inspirerend om zelf aan de gang te gaan. Wat zo leuk is aan dit boek is dat alles stap voor stap wordt uitgelegd en dat de stappen makkelijk te volgen zijn om ook als beginner mee te kunnen doen. Handlettering is de kunst van het letters tekenen, maar met dit boek wordt het een kunst die iedereen kan uitoefenen.

De illustraties zijn echt geweldig en ontzettend inspirerend om zelf aan de gang te gaan

Luttenberg zorgt voor ontzettend veel inspiratie. Als je er even voor gaat zitten dan kun je zo twee uur vooruit. Je gaat aan de slag met letters maar ook met vormen en banners. Wat dit boek origineel maakt voor mij is dat Luttenberg haar eigen verhaal er in meeneemt, ze maakt tekeningen persoonlijk en vertelt waar ze haar inspiratie voor de desbetreffende tekening vandaan heeft gehaald.

handlettering doe je zo 3
Ik ging zelf ook aan de slag!

Als je mee wilt doen met de Handlettering trend dan is dit boek zeker een aanrader! Maar ook als je verjaardagskaartjes een boost wilt geven of originele feestuitnodigingen wilt maken. Als je ‘Handlettering doe je zo!’ eenmaal openslaat dan ben je gewoon meteen verkocht!

Heb jij ‘Handlettering doe je zo!’ ook gelezen? (wat ik mij goed kan voorstellen aangezien het boek al met de vijfde druk bezig is!) Laat weten bij de reacties wat jij van het boek vindt!