Recensie: Hartendief op pootjes, Melinda Metz

Een kat die voor zijn baasje een nieuwe geliefde zoekt. Het mag wat vergezocht zijn, maar het levert een geweldig verhaal op. Melinda Metz schreef het hartverwarmende ‘Hartendief op pootjes‘.

‘Jamie is vierendertig, single, en heeft voorlopig genoeg van mannen. Na haar tijd te hebben verspild aan De man die zich niet wilde binden, De egocentrische man en De man die vergat dat hij al getrouwd was, is haar kat MacGyver het enige mannelijke wezen dat ze nog in haar buurt wil hebben. MacGyver is een lieverd, maar hij heeft de vreemde gewoonte om spullen te stelen.

MacGyver op zijn beurt vindt het maar niets dat Jamie alleen wil zijn en bedenkt dat hun buurman David best goed bij haar zou passen. Hij steelt iets van David en verstopt dat bij Jamie, daarna steelt hij iets van Jamie en verbergt dat bij David. Binnen de kortste keren raken de twee aan de praat over gestolen goederen en relatieproblemen. Maar ze worden niet verliefd, echt niet…’

Als ik ergens van hou dan is het wel een verhaal waarin een dier een hoofdrol speelt. Het laat niet alleen het verhaal vanuit een uniek perspectief zien, maar ook uit welk hout de schrijver is gesneden. En laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: Melinda Metz heeft een geweldig verhaal neergezet. Grappig, ontroerend en hartverwarmend tegelijkertijd. Verhalen die deels vanuit dieren worden beschreven hebben voor mij iets speciaal, wat Metz ook naar de pagina’s heeft weten te vertalen. Details die normaal niet zouden opvallen, worden nu met een vleugje humor naar  voren gebracht. Zoals de heerlijke geur van versgebakken hamburgers en de geur van iets te diep in het glaasje hebben gekeken tijdens een avondje uit.

‘Melinda Metz heeft een geweldig verhaal neergezet. Grappig, ontroerend en hartverwarmend tegelijkertijd’

Niet alleen is het verhaal rijk aan details, het draagt ook meerdere boodschappen uit, waarvan geloven in jezelf een belangrijke is. Ook de emotionele ontwikkelingen die de hoofdpersoon doormaakt worden op een mooie manier naar de pagina’s vertaald. Dit zorgt ervoor dat je alle personages al snel in je hart sluit en dit boek in één adem uit wilt lezen. Pas wel op: na het lezen van dit boek wil je zelf ook een kat die je helemaal begrijpt en als een Fairy Godmother voor je zorgt!

‘Hartendief op pootjes’ is een uniek verhaal door de verschillende personages van waaruit het verhaal is beschreven. Bij vlagen grappig, ontroerend maar ook zeker zeer liefdevol.

Heb jij ‘Hartendief op pootjes’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt!