Recensie: Het balseizoen, Jonah Lisa Dyer & Stephen Dyer

Jurken, een texas dip en de ene jongen naar de andere die je begeleidt op de dansvloer. Voor sommige meisjes een echt droom, voor hoofdpersoon Megan een ware nachtmerrie. Jonah Lisa en Stephen Dyer brengen met ‘Het balseizoen‘ een boek vol humor, liefde en spanning.

9200000060020180Megan houdt van voetballen; het is haar grote droom om met haar team mee te doen aan de Olympische Spelen. Waar ze beslist níét van houdt zijn zijden jurken en een reverence leren maken. Wanneer haar moeder haar en haar tweelingzus in het geheim opgeeft als debutante voor het balseizoen, is ze dan ook furieus. Weigeren heeft echter geen zin, en dus komt ze terecht in een wereld van buigingen, ballroomdansen en een heleboel vuile spelletjes…

Betreed de wereld van de debutantes! Wat een geweldig boek is ‘Het balseizoen’. Het verhaal maakt je aan het lachen, maar weet ook te ontroeren. Vooral hoofdpersoon Megan is geweldig neergezet en weet je met haar dialogen helemaal in te pakken. Schrijversduo Dyers weten haar echt tot leven te wekken en spelen met hun humoristische schrijfstijl in op de belevingswereld van de lezer.

Het verhaal maakt je aan het lachen, maar weet ook te ontroeren.

In het tweede deel van het boek wordt vooral de spanning flink opgevoerd. Megan strijd ,tussen haar gevecht met de meters tule, ook nog voor het behoud van haar ouders boerderij. Als deze in gevaar wordt gebracht weten de Dyers de spanning flink op te bouwen, wat een geweldige hoogtepunt bereikt op het eind van het boek. Dit zorgt er tegelijkertijd ook voor dat dit een gelaagd verhaal is geworden.

Als je opzoek bent naar een boek met humor, liefde en dat met passie is geschreven dan is ‘Het Balseizoen’ zeker een aanrader. Het staat garant voor uren leesplezier waarbij je van de bank rolt van het lachen, zwijmelt van de liefde en de spanning voelt van het volbrengen van een project.

Heb jij ‘Het Balseizoen’ ook gelezen? Ik ben ontzettend benieuwd wat jij van dit boek vindt! Laat het weten bij de reacties!