Recensie: ‘Hope Again’, Mona Kasten

She is back! Mona Kasten neemt ons weer mee in het leven van de studenten aan de Amerikaanse campus en hun onstuimige liefdesleven. In het vierde deel van de serie ‘Hope Again‘ nemen we een kijkje in het leven van Everly Penn. Maak je maar op voor een boek vol liefde, ontroerende momenten en veerkracht!

Everly Penn was nooit van plan verliefd te worden, en al helemaal niet op haar docent. Maar Nolan Gates is charmant, intelligent en sexy, en de enige die Everly de duistere gedachten kan laten vergeten die haar sinds haar kindertijd wakker houden. Hoe beter ze hem leert kennen, hoe sterker hun band wordt.

Uiteindelijk wil ze niets liever dan zichzelf helemaal openstellen voor hem. Maar wat ze niet weet is dat achter Nolans levenslustige karakter een geheim schuilgaat dat hun liefde voorgoed zou kunnen vernietigen, voordat die zelfs maar is begonnen.’ (Uitgegeven door Boekerij.)

De boeken van Mona Kasten, I love them! Kasten weet altijd een fijne balans te vinden tussen spanning en romantiek, emotionele scènes en luchtigheid en een vlotte schrijfstijl en meer gedetailleerde momenten. Al meerdere pareltjes zijn van haar hand verschenen en daar kunnen we nu het vierde deel van de immens populaire serie aan toevoegen, ‘Hope Again’ is wederom een geweldig verhaal!

In ‘Hope Again’ maken we kennis met Everly een interessant personage die de een aantal verschrikkelijke dingen heeft meegemaakt in haar leven. Ze is mishandeld door haar vader, probeert al jaren aan hem te ontvluchten wat maar moeizaam gaat omdat haar moeder nog steeds de banden met hem aanhaalt. Everly kan bij niemand terecht, totdat ze Nolan tegenkomt. Een aantrekkelijke jonge docent die voor het eerst in haar leven haar echt lijkt te begrijpen. Kasten zet met Everly en Nolan twee personages neer waarbij de chemie vanaf het begin van het verhaal van de pagina’s spat. Twee personages die gebukt gaan onder de dingen die ze hebben meegemaakt, maar samen weer sterk staan. Vooral Everly leren we in dit verhaal goed kennen. Hoewel ik haar in het begin van het verhaal ietwat ongrijpbaar vond, zet Kasten haar geweldig neer. Everly is in het begin gesloten tegen iedereen, ook tegen de lezer. Naarmate het verhaal vordert wordt ze meer open waardoor je als lezer ook meer informatie over haar leven krijgt. Een ontwikkeling die compleet in dienst staat van het verhaal, waardoor je meermaals het idee zult hebben dat Everly een goede vriendin begint te worden die je steeds een beetje meer over haarzelf vertelt.

‘Een verhaal dat overtuigt door de kwetsbare onderwerpen die worden behandeld’

Kasten schrijfstijl is zoals we van haar gewend zijn, heerlijk vlot! Ze besteedt aandacht aan de woorden die haar personages gebruiken en zet zo met iedereen een unieke personage neer. Hoewel de verhaalinsteek in haar verhalen vaak hetzelfde is, blijven de verhalen hierdoor toch goed te onderscheiden en spannend. Net zoals in haar vorige verhalen, schuwt Kasten er ook dit keer niet voor terug om gevoelige onderwerpen zoals bijvoorbeeld huiselijk geweld te belichten. Dit zorgt voor een verhaal dat op meerdere momenten raakt tot op het bot. De schrijfster geeft weer wat de weerslag van dit geweld is op iemand, hoe het je onzeker en wantrouwig kan maken. Hiermee brengt Kasten een stukje educatie, dat het verhaal de gelaagdheid geeft om een diepe indruk achter te laten.

Ik heb het vaker geschreven als er een nieuw boek van Kasten uitkomt, maar wat mij betreft is ‘Hope Again’ mijn favoriete boek uit de serie! Een spannende verhaallijn, vol liefdevolle momenten, zwaardere onderwerpen en ontroering. Een verhaal om vaak te herlezen!