Recensie: ‘Ingepakt door jou’ Talia Hibbert

William is een gevierd acteur die iedere dame kan krijgen waar zijn hart naar verlangd, alleen blijkt zijn hart te verlangen naar één specifieke vrouw. Het zusje van zijn beste vriend. Tijd om deze kerst al zijn charmes in te zetten en haar hart te veroveren in ‘Ingepakt door jou‘ van Talia Hibbert.

‘Er is niets bijzonder aan William Reid. Behalve dan misschien zijn acteercarrière, die miljoenen waard is, en zijn bijna perfecte gezicht. Verkozen worden tot meest sexy man ter wereld was leuk, maar deze Kerst heeft hij serieuze plannen. Zoals eindelijk zijn levenslange crush (en de tweelingzus van zijn beste vriend) voor zich winnen: de superslimme en best-wel-intimiderende Abbie Farrell. Wanneer de twee, omringd door 27 huisdieren, ingesneeuwd raken, lijkt de perfecte kans op een kerstwonder zich voor te doen. Will beseft zich terdege dat hij alles van stal zal moeten halen om de slimme, koele Abbie te overtuigen hem een kans te geven. Maar zijn verliefdheid nog langer verbergen is geen optie meer…‘ (Uitgebracht door Kobo Books).

Talia Hibbert, ik maakte voor het eerst kennis met dit schrijftalent door haar geweldige boek ‘Take a Hint, Dani Brown’. Een boek dat bol stond van de romantiek, hilarische manier van verhaalvertelling en ook zeker onderliggende diepere lagen. Hibbert brengt ons dit kerstseizoen een verhaal dat vooral op dat laatste ingaat. ‘Ingepakt door jou’ will give you all the feels!

In ‘Ingepakt door jou’ maken we kennis met Abbie Farrell, een vriendelijke, stoere dame die uit een verschrikkelijke relatie komt en daardoor een muur om haar heen heeft gebouwd. Een kwetsbaar personage dat niet snel het achterste van haar tong laat zien. Totdat ze William tegenkomt, de beste vriend van haar tweelingbroer die al jaren verliefd op haar is. Durft ze zich aan hem wel open te stellen? Hibbert brengt ons een kwetsbaar personage dat je gaandeweg het verhaal beetje bij beetje leert kennen. Abbie heeft een flinke muur om haar heen waar je als lezer mondjesmaat doorheen kunt breken. We leren over haar geschiedenis, de gevaarlijke relatie waar ze uitkomt en de angsten die ze daaraan heeft overgehouden. Gevoelens en emoties die Hibbert prachtig blootlegt met haar vlotte manier van schrijven. Deze keer dan ook geen verhaal dat overloopt van humor, zoals haar vorige werken, maar een verhaal dat beklijft door de onderliggende lagen die aangrijpen en maken dat je helemaal in het verhaal wordt gezogen. Een mooie manier van verhaalvertelling, waarbij het niet alleen draait om romantiek maar vooral om de innerlijke wereld van het hoofdpersonage. Hibbert geeft vooraf wel een triggerwarning bij het verhaal: er komen veel angsten naar voren en ook wordt er gepraat over grensoverschrijdend gedrag in relaties.

‘Een verhaal over jezelf weer openstellen voor een nieuwe liefde’

Toch zit er zeker ook wat herkenbaarheid in het verhaal, waarin we Hibbert zien zoals we haar kennen. De setting van het verhaal is namelijk meer dan aandoenlijk, met een perfecte kerstsetting: ingesneeuwd raken met 27 huisdieren om je heen. Uiteraard met een flinke dosis kerstgezelligheid en warmte. Dit in combinatie met haar vlotte, catchy schrijfstijl maakt dat dit enigszins zware verhaal ook zeker luchtige momenten bevat. Is dan alles aan dit verhaal verder perfect? Het enige puntje dat ik ‘Ingepakt door jou’ heb, is dat het wat mij betreft wel langer had mogen zijn. Dit verhaal bestaat uit acht korte hoofdstukken, waarbij Hibbert meerdere onderwerpen de revue laat passeren, maar daarbij niet altijd de lijntjes met elkaar verbindt. Dit maakt dat je na het lezen van het verhaal met een aantal vragen achterblijft.

‘Ingepakt door jou’ is een vlot verhaal dat perfect is voor deze tijd van het jaar. Het is ontroerend, kerstig en wederom prachtig geschreven door Hibbert.