Recensie: Just Don’t Mention It, Estelle Maskame

Ruim twee jaar geleden maakten we voor het eerst kennis met het jonge schrijftalent Estelle Maskame. Na de succesvolle ‘Did I Mention I Love You?’ trilogie voegt Maskame dit jaar nog een boek toe aan de serie. Dit keer het verhaal van bad boy Tyler.

‘In ‘Just Don’t Mention It’ vertelt Tyler Bruce – onruststoker en bad boy – zijn verhaal. Over hoe hij als twaalfjarige jongen mishandeld werd door zijn vader. En over de zeventienjarige waaghals die verliefd wordt op zijn stiefzus Eden. De afwisseling tussen heden en verleden geven inzicht in de ondoorgrondelijke Tyler zodat de lezer begrijpt waarom Tyler de egoïstische en ongelukkige jongen is in ‘Did I Mention I Love You?’.’

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje mijn bedenkingen had toen Estelle Maskame bekendmaakte dat er nog een boek in de ‘Did I Mention I Love You?’ serie zou komen. Een concept dat we natuurlijk al vaker hebben gezien, denk aan de ‘Fifty Schades of Grey’ serie, en niet altijd tot een succes kon worden gebracht. Maskame durft het aan en bracht een paar maanden terug ‘Just Don’t Mention It‘ uit, waarin ze het verhaal van de ultieme bad boy Tyler uiteenzet. Was het net zo goed als de voorgaande boeken? Helaas is het antwoord op die vraag nee, vooral omdat er veel herhaling in dit boek terugkomt. Situaties zoals ze in het eerste boek zijn beschreven komen exact hetzelfde terug, maar dan vanuit Tyler’s perspectief. Uiteraard is dat een logische keuze, maar een paar nieuwe alinea’s was zeker niet verkeerd geweest. Desalniettemin is het wel een interessant boek geworden dat fans van de serie zeker niet teleur zal stellen.

‘Just Don’t Mention It’ zal fans zeker niet teleurstellen

In ‘Just Don’t Mention It’ leren we meer over de jeugd van Tyler, door Maskame beschreven met flashbacks. Aan de jeugd van Tyler werd in de voorgaande boeken aandacht besteed, maar niet genoeg zodat je hem echt leert kennen. Maskame weet je in ‘Just Don’t Mention It’ echt dichterbij het personage te brengen. Dit zou dan ook een goed boek zijn om te lezen na ‘Did I Mention I Love You?’ zodat je met een meer complete achtergrond de volgende twee boeken uit de trilogie kunt lezen.

Maskame’s schrijfstijl is wederom zoals je van haar verwacht: vlot, met hier en daar oog voor details maar vooral niet teveel poespas waardoor het wel heel makkelijk wordt om nog een hoofdstuk te lezen. ‘Just Don’t Mention It’, mag dan door de herhaling niet zo goed zijn als de vorige boeken, het staat zeker garant voor een aantal uren leesplezier!

Heb jij ‘Just Don’t Mention It’ ook gelezen? Laat weten wat jij ervan vindt! Benieuwd wat ik van de andere boeken vond, lees mijn recensies hier: ‘Did I Mention I Love You?‘, ‘Did I Mention I Need You?‘, ‘Did I Mention I Miss You?