Recensie: ‘Liefde in de lucht’ #1, Petra Kruijt

Liefde, een verhaalsetting op kilometers hoogte in de lucht en een ietwat klungelig hoofdpersoon. Welkom in het leven van Hannah in ‘Liefde in de lucht’ van Petra Kruijt! Van het ebook wordt de komende tien maanden iedere maand een deel gepubliceerd door uitgeverij Loft Books. Boekhopper las deel #1.

Liefde in de lucht gaat over de achtentwintigjarige Hannah, die net haar stewardessencursus heeft afgerond. Na een tijdlang als serveerster te hebben gewerkt, heeft ze besloten iets te gaan doen wat haar echt leuk lijkt, namelijk stewardess zijn. Maar dat gaat niet zonder slag of stoot. In dit eerste deel gaat haar eerste vlucht naar het romantische Parijs, en het is maar de vraag of Hannah haar eerste werkdag overleeft.

‘Als mensen zeggen ‘je zou denken dat’, is het vaak vooral een kwestie van wat ze zouden hópen. Je zou denken dat een achtentwintigjarige stewardess die vandaag haar eerste officiële vlucht gaat maken daar zo klaar voor is dat er niks mis kan gaan….’ Kruijt steekt het verhaal vanaf de eerste zin op een vlotte, grappige manier in. Hoofdpersoon Hannah fiets de longen uit haar lijf om op tijd op Schiphol te komen voor haar eerste vlucht als stewardess. Waarna een verhaal van pak en beet vijftig pagina’s volgt, de eerste aflevering van het nieuwe verhaal van Petra Kruijt. En wat belooft deze eerste aflevering veel goeds! ‘Liefde in de lucht’ #1 is grappig, vlot en pakkend waardoor je de aflevering in één keer uitleest.

‘Ik kan niet wachten totdat de volgende delen verschijnen!’

Petra Kruijt beschikt over een schrijfstijl waar ik van hou: vlot, gedetailleerd (maar niet te, waardoor je anders vaak de verhaallijn kwijt raakt) en hier en daar heerlijk recht voor zijn raap. Hoewel ik niet vaak schrijvers met elkaar vergelijk, kun je Kruijt het beste vergelijken met een mix tussen Sophie Kinsella en Jill Mansell. Een schrijfstijl die dit boek een must maakt om te lezen! Ik kan in ieder geval niet wachten tot de volgende negen afleveringen.

Heb jij ‘Liefde in de lucht’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt!