Recensie: Lijk jij op je hond?

‘Hoe komt het toch dat we op onze honden lijken? Is dat gewoon toeval of is er meer aan de hand?’, dat zijn de eerste woorden waarmee het nieuwe spel ‘Lijk jij op je hond?‘ werd geïntroduceerd. Boekhopper testte het uit en matcht de honden met hun baasjes.

Zo nu en dan een boek inruilen voor een leuk spel is zeker niet verkeerd. En al helemaal niet als het er ook nog eens heel mooi uitziet! Afgelopen week ontving ik het memoryspel ‘Lijk jij op je hond?’ van BIS Publishers, een hippe uitgeverij uit Amsterdam. Bij het openmaken van het kaartendoosje stuitte ik meteen op twee ontzettend schattige hondjes. Voor mij kan het dan eigenlijk al niet meer verkeerd gaan!

Als je alle honden en baasjes voor je hebt liggen ben je toch benieuwd wat voor verhaal er achter schuilgaat

Het spel is op twee manieren te spelen: als het alom bekende memoryspel waarbij je de kaartjes op zijn kop legt en vervolgens de honden met de baasjes matcht, maar als ‘zoek de duo’s bij elkaar’. Bij de laatste variant leest iemand de beschrijving van de honden en de baasjes op en zoekt de ander naast de juiste plaatjes. Vooral de laatste variant vond ik erg leuk. Als je alle honden en baasjes voor je hebt liggen ben je toch benieuwd wat voor verhaal er achter schuilgaat. De mooie foto’s van de baasjes en honden werden geschoten door Gerrard Gethings (En met verve, de foto’s zijn loep zuiver, grappig, maar vooral erg mooi qua compositie). Vervolgens schreef freelance journalist Mark Edmonds daar een leuke tekst bij over de baasjes en de honden. Hierdoor leer je als speler iets meer over de onbekende mensen die op de foto staan.

‘Lijk jij op je hond?’ is een super leuk en vermakelijk spel, maar ook een lust voor het oog door de geweldige foto’s van Gethings. Met meer dan vijftig verschillende kaartjes staat het garant voor uren spelplezier!

Heb jij het ‘Lijk jij op je hond?’ spel ook al gespeeld? Laat weten bij de reacties wat jij van dit spel vindt!