Recensie: Mijn zoete wraak, Jane Fallon

Wat te doen als je man je bedriegt met zijn tegenspeelster? Dan neem je zoete wraak, als het aan Jane Fallon ligt. En laat dat nou ook net de titel van haar nieuwe boek zijn!

Paula heeft Robert al sinds de toneelschool altijd gesteund, ze heeft haar eigen dromen opgegeven zodat hij de zijne kon waarmaken, en nu hij een gevierd acteur is ziet hij haar niet meer staan. Andere vrouwen daarentegen ziet hij maar al te graag. Paula heeft een plan. Ze zorgt dat Robert weer hopeloos verliefd op haar wordt, dat hij beseft hoeveel hij aan haar te danken heeft, en wat er op het spel staat. Pas daarna zal zij hem aan de kant zetten. Want wraak is zoet. Toch?

Het is alweer haar zesde roman, maar de eerste die ik lees. Jane Fallon was nog geen naam die in mijn boekenkast prijkte en na het lezen van de achterflaptekst wilde ik daar graag verandering in brengen. In ‘Mijn zoete wraak‘ maken we kennis met Paula, een huisvrouw die haar hele leven in het teken heeft gezet van haar man en dochter. Als ze erachter komt dat haar man vreemd gaat gooit ze het roer om en gaat ze werken aan haarzelf. Een mooie verandering waar Fallon je als lezer deelgenoot van maakt door alle gedachtes van Paula op een gedetailleerde en respectvolle manier op papier te zetten. Dit zorgt ervoor dat je de hoofdpersoon echt leert kennen.

Fallon zorgt ervoor dat je de hoofdpersoon echt goed leert kennen

In het tweede deel van het boek krijgen we ook een kijkje in het hoofd van de vrouw waar Paula’s man mee vreemdgaat. Een aantal plottwisten volgen, die het verhaal spannend maken. Doordat Fallon beide vrouwen centraal zet in het tweede deel van het boek zorgt ze ervoor dat de sleur niet in het verhaal trekt. Na het lezen van de eerste zes hoofdstukken was ik een beetje bang dat het alleen maar kommer en kwel zou worden. Gelukkig weet Fallon als geen ander hoe ze de lezer moet bedienen en soms op het verkeerde been moet zetten. Haar schrijfstijl valt dan ook het beste te omschrijven als een kat en muisspel. Waar nodig geeft ze genoeg informatie, maar ze houdt ook een hoop informatie achter om het spannend te maken. Een schrijfster naar mijn hart!

‘Mijn zoete wraak’ is een fijne easy read voor de zomer. Het is spannend, blij vlagen grappig en liefdevol.

Heb jij ‘Mijn zoete wraak’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt!