Recensie: Op mijn schouders, Jennifer Niven

Waar het licht is‘ maakte haar in een klap een van ’s werelds meest gewaardeerde YA-schrijfsters. Jennifer Niven brengt ons dit jaar een nieuw boek genaamd ‘Op mijn schouders‘.

9789048836154_160Iedereen denkt ze te kennen: Libby is het dikste meisje van het land en Jack is de eeuwige lolbroek. Als ze elkaar ontmoeten zijn ze allebei vooral kwaad, maar al snel daarna verrast. Want hoe beter ze elkaar leren kennen, hoe minder eenzaam ze zich voelen.

Als je ‘Waar het licht is’ hebt gelezen dan zul je net zoals ik met smart hebben gewacht op een nieuw boek van Jennifer Niven. In april was het dan eindelijk zover en bracht Jennifer Niven ons ‘Op mijn schouders’, een echt coming of age verhaal. Het thema dat centraal staat in dit boek is jezelf leren kennen en omgaan met ongenoegen die je over jezelf hebt. Niven laat ons wederom zien dat iedereen goed is zoals hij is. Daarnaast is Niven op de top van haar kunnen. Haar schrijfstijl is vlot en prettig om te lezen. ‘Op haar schouders’ is vanuit twee perspectieven geschreven en Niven weet hiermee de spanning goed op te bouwen.

Jennifer’s schrijfstijl is vlot en prettig om te lezen

‘Op mijn schouders’ behandelt niet zo’n zwaar onderwerp als ‘Waar het licht is’, maar ook deze keer gaat Niven geen taboes uit de weg. Zo laat ze zien wat de impact van pesten kan zijn en laat ze haar hoofdpersoon daar op geniale wijze mee omgaan. Libby wordt een echte vriendin van de lezer en iemand om naar op te kijken. Jack blijft wat meer op de oppervlakte maar weet tegelijkertijd ook te ontroeren door de manier waarop hij met zijn ziekte omgaat.

‘Op mijn schouders’ is een echte must-read voor iedere Jennifer Niven fan. Het komt niet in de buurt van het fenomenale ‘Waar het licht is’ maar    staat garant voor uren leesplezier.

Heb jij ‘Op mijn schouders’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt!