Recensie: ‘The Love Wager’, Lynn Painter

Verhalen waarin twee hoofdpersonages elkaar totaal niet aantrekkelijk vinden, maar waar je als lezer van mijlenver ziet aankomen dat ze echt perfect voor elkaar zijn: ik hou ervan! Lynn Painter brengt ons dit voorjaar precies zo’n verhaal met ‘The Love Wager‘. Maak kennis met de ultieme feelgoodread van deze lente!

After yet another disastrous date, Hallie Piper decides it’s time to grow up. She gets a new apartment, a new haircut, and a new wardrobe. But when she logs into an app to find new love, she matches with none other than Jack: the guy the wrong kind of sparks had flown with just weeks earlier. Agreeing that they are absolutely not interested in each other, Jack and Hallie realise that they’re each other’s perfect wing-person – and join forces in their searches for The One. They even place a wager on who can find romance first. But when they agree to be fake dates for a wedding, all bets are off.‘ (Uitgebracht door Penguin Random House)

Daten, het kan een waar mijnenveld zijn als je je er doorheen moet manoeuvreren om de ‘ware’ te vinden. Hallie en Jack weten als geen ander hoe moeilijk het is en besluiten samen op zoek te gaan naar de ware in de nieuwe roman van Lynn Painter.

In ‘The Love Wager’ maken we kennis met Jack en Hallie. Hallie, een enthousiaste, recht voor zijn raap barvrouw is recent gedumpt door haar vriend, waar ze meerdere jaren een relatie mee had. Liefde is dan ook een woord dat even niet meer voorkomt in haar vocabulaire. Totdat ze de knappe en vriendelijke Jack tegenkomt tijdens een bruiloft waar ze aan het werk is. De seksuele vonken tussen de twee slaat meteen over. En dat is dan ook het enige dat er tussen ze speelt… denken ze. Een pact om elkaar te helpen aan de ware liefde wordt al snel gevormd, met alle gevolgen van dien. Painter brengt ons twee personages waar je vanaf de eerste pagina meteen van gaat houden. De grappen en de kleine opmerkingen naar elkaar zijn goud in dit verhaal. We leren beide hoofdpersonage redelijk snel kennen in de manieren die ze hebben en de gesprekken die ze samen voeren. De diepere laag bereiken we halverwege het verhaal als ze echt open worden naar elkaar. Als lezer kijk je over hun schouders mee terwijl ze zichzelf en elkaar beter leren kennen in een feelgood verhaal met de hoofdletter F!

‘Feelgood op zijn best!’

Ik had voorheen nog geen boek van Painter gelezen, maar kan je zeggen dat ik snel weer een verhaal van haar zal oppakken, want jeetje wat kan deze schrijfster sprankelende verhalen vertellen! (‘The Love Wager’ is het losstaande vervolg op ‘Mr. Wrong Number’ waarin we de zus van Jack volgen). Vol humor, vlotte dialogen en dito verhaallijnen. Daarnaast is Painter ook niet bang om meer diepgang in het verhaal op te zoeken met prikkelende gesprekken tussen de personages waarin we ze goed leren kennen. En dan nog de romantiek! Als er een verhaal bol staat de romantische momenten dan is het ‘The Love Wager’ wel. De chemie die Hallie en Jack hebben spat van de pagina’s. Dit levert ook een aantal steamy momenten op.

‘The Love Wager’ is feelgood op zijn best! Het is heerlijk vlot geschreven, beschikt over personages die het leven met de nodige humor tegemoet zien en zit vol romantiek! Smullen geblazen voor feelgoodliefhebbers die houden van een heerlijk boek om bij weg te dromen.