Recensie: Torenhoog, Katharine McGee

Na twee mega spannende boeken, kwam eind augustus dan eindelijk het slotdeel van de ‘Duizend Hoog‘ serie uit, genaamd ‘Torenhoog‘. Is het weer zo page-turner als de andere boeken?

‘New York, 2119. Leda, Watt, Rylin, Avery en Calliope leven in de toren en hebben allemaal zo hun eigen problemen. Een onbereikbare liefde, een politieonderzoek, bedrog, listen en leugens… Wie weet zich staande te houden in deze duizend verdiepingen tellende toren?’

Na het lezen van ‘Duizelingwekkende hoogte‘ kon ik niet wachten om te gaan beginnen aan ‘Torenhoog’. De cliffhanger in het vorige boek was uitermate spannend en dat beloofde veel goeds voor het slotdeel. ‘Torenhoog’ begint met een spannend proloog waarbij een van de hoofdpersonen op het bekende dak van de New Yorkse toren staat. Daarna gaan we meteen drie maanden terug in de tijd en ontvouwt het verhaal zich. Katharine McGee voert haar bekende personages weer op en beschrijft het verhaal vanuit vijf perspectieven. Wederom een knap staaltje schrijverstechniek. Je merkt dat McGee echt goed in het verhaal zit en de lezer meerdere plottwisten voorzet om het spannend te houden. Waar ze in de andere boeken enigszins voorzichtig te werk ging pakt ze nu uit.

‘McGee’s schrijfstijl is vlot en prikkelend en weet je zo aan de pagina’s gekluisterd te houden’

Hoewel McGee meerdere plottwisten in het verhaal heeft verwerkt, is het verhaal hier en daar een beetje voorspelbaar. Vooral de liefdesrelaties tussen de personages zie je al van ver aankomen. Toch doet dit geen afbreuk aan het verhaal. McGee’s schrijfstijl is vlot en prikkelend en weet je zo aan de pagina’s gekluisterd te houden. Daarnaast zorgt ze voor de nodige spannende momenten waardoor je echt door wil lezen.

‘Torenhoog’ is een waardige afsluiter van de ‘Duizend hoog’ serie. McGee laat je achter met een ‘zo-is-het-goed’ gevoel in een verder spannend, vlot en pakkend verhaal.

Heb jij ‘Torenhoog’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van het boek vindt! Boekhopper interviewde Katharine McGee over dit boek, lees het hier.