Recensie: Tussen de sterren, Katie Khan

Het zal je maar gebeuren, in de ruimte zweven met nog maar voor negentig minuten zuurstof. Het overkomt de hoofdpersonen uit het nieuwe boek van Katie Khan genaamd: Tussen de sterren

Carys en Max hebben nog negentig minuten zuurstof. Tenzij ze met een goed idee komen, zullen ze over anderhalf uur sterven. Maar zo hoeft het niet te eindigen. Carys en Max zweven in de ruimte en kijken naar de wereld die ze hebben achtergelaten; een goed geoliede machine waar ze zich niet meer thuis voelen.

Een boek dat zich geheel afspeelt in de ruimte. Toen ik de achterflaptekst van ‘Tussen de sterren’ las was ik benieuwd hoe dit verhaal zich zou gaan ontwikkelen. Katie Khan debuteert met dit boek in de YA-wereld en zet een uniek concept neer. Een verhaal met de sterrenhemel op de achtergrond, romantischer kan de setting haast niet worden (het zuurstofgebrek vergeten we maar even). Niet alleen het concept is uniek, ook Khan’s schrijfstijl laat zeker niets te wensen over. Khan heeft ervoor gezorgd dat haar twee hoofdpersonages bijna beeldend worden, door haar fenomenale manier van het omschrijven van de gevoelens van de hoofdpersonages.

Katie Khan debuteert met ‘Tussen de sterren’ in de YA-wereld en zet een uniek concept neer

Toch wist het verhaal mij niet helemaal te overtuigen. Het gehele boek had ik het idee dat Khan naar een climax toewenkte, helaas viel het einde een beetje tegen. Ik had het idee dat Khan niet wist welke kant ze met het verhaal op wilde. Waar ze in het begin en vooral in het midden van het verhaal de aandacht goed wist vast te houden, liet ze aan het einde de teugels een beetje vieren. Voor mijn had het einde een stuk sterker gekund.

Tussen de sterren wist mij niet helemaal te overtuigen, maar voor een debuut is dit zeker een indrukwekkend boek. Vol liefde en spanning.

Heb jij ‘Tussen de sterren’ ook gelezen? Laat weten bij de reacties wat jij van dit boek vindt!