Spelrecensie: Friends Trivial Pursuit

Friends, toch wel één van ’s werelds meest bekeken series. Jarenlang hielden de zes vrienden uit New York ons aan de buis gekluisterd en gingen we met hen mee op avontuur. Hoewel er geen nieuwe afleveringen meer uitkomen, hoeven we ze zeker niet te missen. Identity Games brengt ons het leuke Friends Trivial Pursuit, waarbij alle feelgood Friends feels weer naar boven komen!

‘How you doin’? Deze speciale Friends Editie van Trivial Pursuit bevat 600 vragen gebaseerd op al je favoriete Friends momenten! Duik in de wereld van Friends met vragen als: ‘Hoe heet de enige andere klant van Estelle?’, ‘Hoe komt het dat een brandalarm in een vuilniskoker herleid wordt naar Phoebe?’ en ‘Wat doet Chandler om goed te maken dat hij Kathy zoende?’.

Als er één serie is waarvan ik alle afleveringen meermaals heb gezien dan is het Friends wel. De avonturen van onder andere Phoebe, Joey, Monica en Rachel hielden mij jaren aan de buis gekluisterd en ook nu nog als ze op televisie zijn, bekijk ik de serie graag. De chemie tussen de personage, de geweldige verhaallijn en vooral de humor maken het een prachtige serie om nog jaren van te genieten. Identity Games vangt dat bekende feelgood Friends gevoel in een catchy spel ‘Friends Trivial Pursuit’ wat echte Friends fans gegarandeerd uren aan spelplezier oplevert.

De trivial komt in een taartpunt vorm doos met prachtige illustraties erop van een koffiemok, die vaak centraal stond in Friends, en de mooie New Yorkse skyline. Binnen treffen we tientallen kaarten aan met in totaal zeshonderd vragen erop. Deze kaarten zijn opgedeeld in zes categorieën die ieder een aantal seizoenen vertegenwoordigen. Een gekleurde dobbelsteen maakt het spel compleet. De spelinsteek zal bij velen inmiddels wel bekend zijn, je gooit met de dobbelsteen een kleur, die correspondeert met een vraag op het kaartje. Wanneer je twee vragen goed hebt win je de kaart en mag je doorgaan met nieuwe kaarten totdat je een fout antwoord hebt. De eerste speler die zes kaarten heeft weten te bemachtigen is de winnaar.

‘Het is uitdagend, verbindend door de gedeelde passie en zorgt voor uren lol en speelplezier!’

En dat is zeker een uitdagingen want in de vragen wordt fijn de verdieping opgezocht. Spelers worden gevraagd naar details uit de serie, waarbij het soms even goed graven in je geheugen is. Daarnaast zitten er ook makkelijkere vragen bij, waardoor er een fijne balans is aangebracht. Ik pakte dit spel erbij tijdens een gezellige avond met vrienden en wat ‘Friends Trivial Pursuit’ voor mij vooral zo leuk maakt is dat je gezamenlijk de ene naar de andere Friends anekdote oprakelt. Wat je meteen terug naar de serie brengt, doet lachen door alle grappen die werden uitgehaald. Dit maakt ook dat je dit spel uren kunt spelen en fijn herinneringen kunt ophalen aan een van de meest toffe series! (Wij hadden veel ‘weet je nog dat…’ momenten haha!)

De ‘Friends Trivial Pursuit’ is wat mij betreft een spel dat zeker niet mag ontbreken tijdens een spelletjesmiddag/avond met echte Friends liefhebbers! Het is uitdagend, verbindend door de gedeelde passie en zorgt voor uren lol en speelplezier!