‘What do you meme’

Ik kon er vroeger geen genoeg van krijgen, spelletjes! Het ene naar het andere bordspel kwam bij ons op tafel om uren plezier te hebben. Deze tijd van het jaar vraagt om wat gezelligheid in huis, waarbij je tijd met elkaar doorbrengt. Daarom licht Boekhopper de komende tijd een aantal spellen uit die perfect zijn voor een avond gezelligheid. Spellen met een moderne twist die je gegarandeerd een glimlach op je gezicht brengen. We trappen af met het hilarische, cheeky spel ‘What do you meme?‘ van MegaBleu. Een adult spel voor memeliefhebbers!

Meme’s we kennen ze allemaal wel. Die hilarische plaatjes met nog hilarischere teksten eronder. Vaak hebben de twee helemaal niets met elkaar te maken maar is het de combinatie die de tranen in je ogen brengt van het lachen. We gebruiken ze om onze verhalen meer kracht bij te zetten, een beeld te geven aan een gevoel dat we niet kunnen uitdrukken of om gewoon wat lol te trappen met vrienden. Tijd om de inner meme-bedenker in je naar boven te halen met ‘What do you meme?’, een gezellig en vooral hilarisch spel!

De spelbox ‘What do you meme?’ bestaat uit 72 fotokaarten met daarop de meest leuke foto’s, 363 tekstkaarten, een boekje met de spelregels en een kleine kartonnen ezel om de fotokaart telkens op te kunnen plaatsen. Iedere speler krijgt zeven kaarten en mag er telkens één selecteren per fotokaart om als tekst bij de meme te gebruiken. Simpele regels die urenlang plezier opleveren. Ik speelde dit spel afgelopen week met mijn zus en we rolden nog net niet van de bank van het lachen. Op de fotokaarten staan niet alleen de meest grappige foto’s, de teksten die de makers erbij hebben gemaakt zorgen voor veel tranen-in-je-ogen-van-het-lachen-momenten. Zo leveren ze teksten als: ‘Wanneer je de verjaardagskaart van je oma opent en er geen geld uitvalt’, ‘Wanneer je geen relatie hebt, maar wel relatieproblemen’ en ‘Wanneer de vergadering bijna afgelopen is en iemand een vraag stelt waarop het antwoord twintig minuten duurt.’

‘What do you meme?’ daagt je uit om je creativiteit te gebruiken en met de meest leuke combinatie te komen. Wat dit spel daarnaast voor mij leuk maakt is dat je door de meme’s ook mooie gesprekken met de mensen met wie je het speelt krijgt. Veel mensen hebben namelijk bij de teksten wel een anekdote ‘weet je nog die keer dat…’ waardoor je niet alleen de meest leuke meme’s samen creëert, maar elkaar ook nog beter leert kennen en herinneringen kunt ophalen.

‘What do you meme?’ is een gezellig spel voor deze tijd van het jaar, om even alles om je heen te vergeten en je creativiteit te laten spreken. Ik ben fan van het spel!